One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












11-12-2019

12.12. Toen ik de mens leerde kennen









*KLIK*
Heart - Alone
Openen in nieuw venster en klein maken




Toen ik deze bejaarde schatjes zag,
dacht ik...
djeez die hondenmens moeten wel een héél groot vertrouwen
in de medemens hebben


Spijtig genoeg...

heb ik téveel gehoord en gezien
wat er kan gebeuren met diertjes die meegenomen worden
door kwaadwillenden
ik zal je de verhalen besparen,
google er maar op :-(


mijn maag keert zich om als ik er aan denk


Ik mag dan volgens vriendinneke
overal leeuwen en beren zien :-(

maar ik heb toch voor de zekerheid
op een afstandje staan wachten
tot ik zag dat baasje er weer was :-)


Mijn moeder zei altijd:
" vertrouw, en vertrouw niemand"

en dan dacht ik, nou mam..

Maar nu begrijp ik haar

Kijken jullie uit als je je hondje bij een winkel achterlaat??

xxx







32 opmerkingen:

  1. ja, je moet dat echt niet zomaar doen. Daar doe je de hond(en) ook geen plezier mee.

    Love as always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee dat klopt di mario, ze stonden te trillen het was koud, en huilen hartverscheurend.... ik had zo met ze te doen

      Verwijderen
  2. Is het eigenlijk dan niet jammer dat we zelf mensen zijn?....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. walter ik heb net je verhaal gelezen,.... bij dat soort mensen wil ik niet horen, dan ben ik liever dood :-(

      Verwijderen
  3. Ik laat Bentley nergens achter. Mag hij niet mee de winkel in, doe ik er mijn boodschappen niet, zo simpel :D Je moeder had trouwens groot gelijk. Vertrouwen moet je verdienen en niet op blind gevoel krijgen. En wat een scheten die twee :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. steeds vaker denk ik aan mijn moeder john, en wat ze zei.... en wat je als jonge meid langs je heen liet gaan "ogenschijnlijk" want ik hoor het haar nu nóg allemaal zeggen :-) dus het heeft tóch ergens wel impact gehad, :-)

      Verwijderen
  4. leuke hondjes, bijna een tweeling
    nee je mag er niet aan denken dat iemand anders ze zou meenemen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie dat ook weleens Dien bij de winkel.
    Een hond vast aan een fietsenrek, ik heb de neiging om te wachten tot het baasje komt.
    Maar wat een schattige viervoeters alle vier.

    x Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) grote schatten Hilly,
      ze zijn me alles waard jij een heerlijke dag gewenst vandaag xxx

      Verwijderen
  6. Zulke mooie hondjes laat je niet zomaar achter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha lieve Dientje,

    mooi, dat ik dat niet ga googelen.
    Ik heb er over gehoord...
    "Mijn" Lizzy zag ik laatst onbeheerd voor de deur bij de buurtsuper.
    GVD zei ik keihard em hurkte naast haar en aaide haar en wachtte tot haar baasje met haar drank en sigaretten weer buiten kwam.
    Ik heb haar streng toegesproken en hoop van harte dat ze haar nooit meer alleen zal laten.
    Is ze nou helemaal betoeterd!!

    Fijn, dat jij even bij die twee ouwe schatjes bleef...

    Dikke kus van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ahhh Loutje, ik weet dat jij dat never nooit zou doen.... wat een troelie, die bazin... zijn peuken en drank belangrijker dan Lizzy?? niet te geloven...:-(

      Verwijderen
  8. Het is zó triest, wat sommige mensen dieren aandoen! Je leert mensen kennen aan de manier waarop ze met dieren omgaan Dien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wel hé, ik let ook altijd op mensen als ze hier komen, hoe mijn jongens op ze reageren,
      het zegt me alles :-)

      Verwijderen
  9. Mijn dieren zijn mijn vrienden, die laat ik nooit ergens alleen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Op andermans' ellende googel ik liever niet, klappertje. De zon schijnt hier lekker en ik wil het maar liever wat fleurig zien te houden ook vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Klaproosje.

    Je hebt gelijk, ze nemen zo een hond meer.
    Mooi dat je even hebt gewacht.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dieren gaan bij mij voor alles, al begrijpt niet iedereen dat :-)

      Verwijderen
  12. triest wat sommigen de dieren aandoen Roos

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik wil het niet allemaal weten willy, anders doe ik geen oog meer dicht.... maar ik schaam me mens te zijn soms :-(

      Verwijderen
  13. Ik laat de honden nooit alleen achter? Zelfs niet in de tuin als we weg gaan. Mijn wantrouwen is groot op dat vlak. Lief dat je een oogje in het zeil hield.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gelukkig onliemie, nee, je hoort zulke gekke dingen... je begrijpt niet wat mensen andere mensen aandoen door een huisdier mee te nemen, ik zou gek worden als het mij overkwam :-(

      Verwijderen
  14. Lief, dat jij hebt gewacht tot het hondenbaasje terugkwam. Toen ik een jaar of 14 was, heb ik vrijwilligerswerk voor anti-vivisectie gedaan. Op een gegeven moment ben ik gestopt, ik werd er te verdrietig van... Nee dank je, ik google niet )-: Lig ik daar weer wakker van. Eigenlijk zouden er op onze planeet alleen dierenliefhebbers moeten mogen wonen. Die kunnen ook lief zijn voor mensen. Andersom blijft altijd de vraag.
    Wat had jij een wijze moeder, Dien. Dat heb jij vast van haar geërfd.
    Dag hartje van me ♥ een dikke knuffel♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach m'n kakeltje, ik hoor mijn moeder zo vaak praten hé. dat is wel fijn, maar het grappige is, dat ik nu steeds meer van haar begrijp en vroeger niet... we hadden nog wel eens een aanvaring :-) ja ze wist het... haar gut feeling was goed, dat van mij ook,

      dieren zijn "altijd"eerlijk kakelino, dat is iets wat je van mensen niet kunt zeggen...
      gelukkig vertrouw ik jou, "blind"
      xxx

      Verwijderen
  15. Inderdaad Dien, ik heb alleen maar liefde van ze ontvangen.
    Als mensen ongevraagd dieren meenemen is er iets goed mis.
    Als jochie ging ik met de slager mee naar het slachthuis, de koeien bleven lief tegen de mens. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach gassie Hans, dat slachthuis,daar moet ik toch ook niet aan denken:-(

      Verwijderen
  16. Heel eerlijk? Ik heb het met Lycos ook weleens gedaan, paar keer, maar dat voelde niet goed! Ik zie het nog altijd ook, hier in het winkel centrum overdekt, honden liever niet binnen, zeker niet in de winkels, en daar staan ze dan... Zover gaat het nog goed...

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nooit geweten dat dergelijke praktijken bestaan. Ziek!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥