One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












02-06-2021

03.06. Oinkie oinkie...













 
Mickey Mouse - Three Little Pigs * klik*







Dineke......

Jaaaa??
wat is er...

wat  ruikt je  blog....
naar  kuuskes..... varkenstjes.

biggetjes...??





Ohhhh ja maar...

da's  gezonde varkenslucht...


bovendien ruik je ze niet..

ze wonen  hier nét...

:-)









Deze heerlijke  lieve kleine schatten
hebben een  fantastisch  leven..

ze mogen  scharrelen  en  eten 
en  in de modderpoel,





en samen  lekker slapen,
tegen elkaar aan  schurken,
ohh heerlijk...

ik zou  willen dat ik een  varkentje  was:-)

groot worden in de buitenlucht...







en  pas dán....
komt er een  donderwolkje....

op bestelling  worden  er pakketjes vlees gemaakt,









en pas als er genoeg  bestellingen zijn...
als  dit  
Husumer varken,
 groot genoeg is...







dan  ehhhh..hmmm tja...

ja  maar  dat  zal ik hier niet in jullie lieve kleine flapoortjes vertellen,

dat is niet zo  lief hé...




ga maar  lekker slapen, 

en droom maar  van  heerlijk  ravotten,


enne webbies....

dieren  stinken niet  hé....


ze ruiken  hooguit een beetje.. :-)



Genieten  jullie van  de zomerzon??


💚




 

19 opmerkingen:

  1. Mooi gedichtje over het varkentje.
    Wat een mooie varkentjes, met staartje.
    Als ze stinken moeten ze beter worden verzorgt, maar in de buitenlucht doen ze dat niet.
    Daar leven ze met plezier. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt hier van die varkenshouders met grote stallen waar de varkens nooit buiten komen. Daar kan het toch behoorlijk stinken! Maar dat zijn dan ook heel veel varkens op een kluitje :( Zoonlief moest met een stage eens naar zo'n varkensstal toe. Hij is bijna gillend naar buiten gerend omdat hij de lucht zo erg vond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zullen niet meer ruiken dan sommige mensen op de wc.

    Laat ze maar lekker genieten.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook op het bord is het een bijzonder varkentje. En in de pan ruikt het best wel lekker...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ze zien er heel schattig uit, wat een mooie kleur
    k heb deze soort nog nooit gezien
    en nu ben ik terug weg, langer kan ik m'n adem niet inhouden :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou en of! Mooi geadichtje. Ik heb iets met varkens. Het varken waar ik altijd langs rende en dan even een praatje maakte, is er niet meer. Die mis ik wel een beetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan me niet voorstellen dat mensen varkensvlees kunnen eten, maar ja, ik eet dan ook geen vlees.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ha Dientje,

    Varkensvlees eten?
    Never, ever...
    Liever zelfs helemaal geen vlees, maar dat lukt niet bij elke maaltijd...

    Deze zijn zo lief en mooi schoon en nee.... niet opeten!!

    💚

    Lekker buiten spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn ze leuk Dien.

    Ja, we genieten van de zon.

    Heb het goed!

    xxx
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Varkens ruiken heel erg .....prettig. Lekker zoete geur. Ik heb mijn diploma varkenmasseren dus ik kan het weten. Ben ooit bijna in slaap gevallen half tegen/op zo een heerlijk beestje aan. Wat zijn deze toch schattig en wat ben ik blij dat ik heel lang geleden besloot dat ik geen vlees meer wilde eten. Dikke knuffel Dien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. deze heb ik nog nooit gezin maar ze zijn super mooi, ja het mooie weer daar moet ik even uitblijven net aan mijn nog goede oog geopereerd dus even geen fel licht op mijn bol.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schatjes.
    Ik had al gedacht dat er een anti-climax in je verhaal zou komen. Als je dan toch varkensvlees wilt eten dan heb je wel (h)eerlijk vlees.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Klaproosje.

    Wat en leuke varkentjes zijn dit.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo zie ik varkens een stuk liever dan in zo'n grote stinkende en brandgevaarlijke stal.
    Als ze dan toch in de pan moeten eindigen, dan maar liever na een goed leven met vrij wroeten in de wei en onderdompelen in een lekker natte modderpoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is maar goed dat de varkentjes niet weten wat voor toekomst men voor hen in gedachten heeft. Van mij zullen ze geen last hebben ik eet al jaren vegetarisch. Ik denk wel dat als mensen zelf een dier dood moesten maken als ze vlees willen eten, dat er een stuk minder vleeseters zouden zijn. Het zijn wel leuke foto's van die varkentjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je foto's zijn prachtig van deze varkentjes.
    Gelukkig weten ze niet wat hun te wachten staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. tot 25 graden is het doenbaar...
    als het nog warmer word, dan blijf ik gewoon binnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het zijn inderdaad schatjes en fijn dat ze in de buitenlucht mogen want dat zie ik liever dan dat ze in zo een megastal zitten.
    En de zon? ja daar geniet ik ook wel van.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥