One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












15-06-2021

16.06. Bloederig verhaal

 








Sydney youngblood - If Only I could* klik*





Doeme nog...doeme doeme doeme nog....

Vandaag  kreeg ik een  énorme teleurstelling te  verwerken....

oh ja  flappie,

ja..

en  wat  gebeurde er dan dat je  zo  van  je sap  bracht...

nou...dat  zal ik je  uit de doeken  doen..

hebbie effe??

In  mijn  geboortedorp  staat een  kasteel....

Kasteel Astein...

en  vroeger  woonde daar een  baron,  met zijn  vrouw  en  kinderen...

sjieke  boel daarzo :-) 

 en  ik  was bevriend... (  sort  of)

 met  de dochter  van de baron...

de baron  zelf   van Hövell van Wezeveld en Westerflier

kende ik  alleen van  naam...

 leek me een  type  bromsnor...

als we naar het kasteel gingen wilden  we de kerker in

  waar  een  ketting  uit  de muur  kwam,

en  waar  we de meest  afgrijselijke  verhalen  bedachten,

van  gevangenen   martelwerktuig,  

en  heksen die daar  gevangen  gehouden  werden, 

en  vroeger  was je  al een heks als je  van  brandnetels thee maakte....

dus  wat  dat  aangaat,


  had ik al  wel  een  gevoel dat ik daar niet  té vaak moest  komen:-)

maar  goed, ik  dwaal af,

die naam....Hövell van Wezeveld en Westerflier...

ik  dacht  altijd  mijn  naam  is een beetje  afgeleid van  die  van de baron:-)

zeg  nou  zelf  van den  Heuvel Hövell... 

ik  mis  alleen  m'n flierefluiter, 

maar die  lopen nou  elke dag  naast  voor en  achter me :-)


ennieweej dien, komt er nog een  slotstuk aan je gezever...

jawel jawel, 

kalm  aan  zeg.. hittepetit..

ik ben de jongste  ook niet meer...waar  was ik gebleven...

oh ja  bij  die naam...

Nou ik  dacht  dus  écht zéker  te  weten....

dat  ik ook wel een beetje  blauw  bloed  door  mijn aderen  had  stromen...

echt hé....

En  vandaag  gebeurde hét...djeez...

 ik  weet niet  of ik hier nog  overheen  kom......


Het is  zo, 

dat  gestoken  werd door een  mug....

nu  ja  wel vaker, maar die zijn me altijd te  snel af....


deze niet.. die was het  haasje... nu ja  het  mugje eigenlijk.


met  één  rake  ferme pets.......

 joeg ik het  leven uit het  kleine muggenartje......

eigenlijk  toch  een  wonder dat  zo'n klein  dier een hartje heeft hé....

 of ja  niet  écht een  hartje maar  een  orgaantje

  dat  het  bloed rondpompt..

ohhh dien  heremiet... schiet toch eens op m'n melk  kookt  over

..ja ja ja.. ik  kom eraan


Nou  die  mug  dus... PATS  zie je  het  voor je...


bloooooood evvewiewere ... 

beetje  overdreven  dien maar  alla,  we zijn dat gewoon van  jou...


Ja maar dat  blooooooood???? 

dat  was niet  blauw????

dat was gewoon  rood hé???

ik die  "altijd  dacht" iets of  wat  blauw  bloed te hebben???


gewoon  ordinair rood.....

 bloed... klaproosrood  bloed.....

sorry  jungs...

ik vind het  nogal spectaculair  zeg

....heftig, ik weet niet of ik  hier nou  wel zo  eenvoudig  overheen  kom....

:-)  * grijnzzzzzz* 


willen jullie  zeker  bewijs  hebben...nou...dat  kan...

asjeblaf..





enne wat  sydney  er mee te  maken heeft....


da'k 't nie weet hé...




💓💔💕💖💗💘💝



27 opmerkingen:

  1. Maaaaaar....klaproosbloed past toch echt GOED bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een bijzondere vriendschap met de dochter van Hövell van Wezeveld en Westerflier.
    Wat een teleurstelling, geen blauw bloed. Hans

    @ voor de Kauwgom heb een oplosmiddel gebruikt, wat ik ook in de elektronica toepas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je had niet een heel verhaal hoeven te schrijven, ik had het je zo kunnen vertellen. 🤣🤣
    Maar wel een leuk verhaal hoor van Hövell en van den Heuvel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whahahahaha, Klapper.. je hebt weer eens een klap van de molen gehad.
    Heerlijk verhaal dit, ik zat er helemaal in.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Foei foei wat een bevalling. Maarrrrr het is er uit en ik stik er bijna in. Je maakt mijn avond weer goed met al dat gezever over voetbal. Toch nog iets goeds in de wereld. Bedankt klappie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gezever elly, over voetbal...
      laat ze dat maar niet horen hé :-)

      Verwijderen
  6. Gelukkig heb jij je eigen flierefluiters :)
    Jammer van dat bloed, maar ja... blauw bloed schept ook weer een hoop verplichtingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind Dien van den Hövell wel erg sjiek klinken hoor. Ik maak ook altijd een deftige naam van mijn achternaam. Nou ja, altijd is overdreven, maar soms toch wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dieptepunt hoor. Was het wel blauw geweest, dan had het toch zeker ook op ons lezers afgestraald. Maar ja, het leven is hard...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hahahaha gekke Klappert!
    Natuurlijk heb jij blauw bloed.
    Alleesn zodra het er uit komt is het rood...
    Zo werkt dat nou eenmal.

    Dat mugje heeft wel zitten lebberen zeg!!
    Zat helemaal vol...

    💓💔💕💖💗💘💝💓💔

    Nou doejoejoe!
    Buiten spelen wij!

    Xxx, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik had het niet in de gaten loutje anders was ze eerder kassie wijlen geweest:-)

      Verwijderen
  10. Goh, ik heb ook rood bloed... Nooit geweten dat dat zo bijzonder was.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha ha, vroeger,(ik was jonger dan 10) heel vroeger dus zag ik een plaatje met de bloedsomloop van de mens. Bloed naar de longen toe was blauw, zuurstof arm, en bloed van de longen af was rood, zuurstof rijk. Ik vroeg me af waarom als ik viel nooit blauw bloed zag. 🤣💙❤️🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Klaproosje.

    Ik dacht nu komt daar toch een afsluiter van een verhaal 😊.
    Is het dat je geen blauw bloed hebt , maar rood.

    Ha, ha leuk gebracht dit mug verhaal. 😊

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. whaha, lap de mug is er geweest
    maar t kan toch niet anders dan dat je rood bloed hebt, als klaproos zijnde

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goede morgen Roos, tja dat blauwe bloed. . . eerlijk gezegd hebben we dat allemaal hoor, alleen komt het rood naar buiten als je ergens een lekje hebt. Weet je trouwens waar die uitdrukking vandaan komt ? (ja ik zit boordevol onnutte kennis) De mensen met blauw bloed werkten niet en kwamen ook zelden in de zon dus bij hen kon je altijd goed de aderen onder de huid zien. Aangezien je die makkelijker ziet bij mensen die niet gebruind zijn en geen eelt op hun handen hebben. Kortom die weinig uitvoerden, die hadden dus blauw bloed. Stelletje luiwammesen dus :)
    Ik ben blij met mijn horren dus zo'n 'moordfoto' kan ik gelukkig niet meer maken . Ik zet zelfs bromvliegen en wespen die binnen verdwalen met behulp van een glas en een kartonnetje netjes buiten, maar een mug krijgt van mij ook de doodstraf. Ik discrimineer dus bij insecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Getsie ... wat een bloederige bende!
    En intussen maar klagen dat het zo slecht gaat met de insecten in ons land dankzij roundup en zo ... ;(

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahahahaha, ja daar is niet adellijks aan hoor Dien!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. van een klaproos kan je moeilijk blauw bloed verwachten

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nu dacht ik eerst echt dat je ik weet niet wat overkomen was, ik had beter moeten weten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De muggen hebben liever mijn vrouw op hun menu dan ondergetekende. Of dit iets met mijn "blauw" bloed te maken heeft weet ik niet.
    Groetjes en fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hoorbaar of niet...zichtbaar of niet ...ik ben de sjaak ALTIJD! maar jij hebt een mooi verhaal over je blauwe bloed! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥