One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












29-06-2021

30.06. Waar is de WC


 



Herman Finkers - Waar Is De W.C.* klik*






Mooi hé  deze shitties,
Ik kan het niet laten,
de meeste  worden met de telefoon gemaakt,
dat wel..










Maar dat  mag  de pret niet  drukken,
de figuren die  vogels  zo  poepen he,
dat vind ik  werkelijk een verhaal waard,










zulke mooie figuren,
een  inspiratie  voor  m'n  aquarel :-)


Ik had een  prachtig  instagram account  met de klinkende naam 


shitart....



maar helaas dat is gehackt door Indiërs 
dus ik geef  het  op... ( blehhh) 










Vogels  poepen en plassen tegelijk.
 Dat doen ze via de cloaca, 
waar zowel de nieren als de darmen op uit komen. 
Vogelpoep is dus een mengsel van plas en poep.
In plaats van urine, 
wat vrij waterig is,
 maken vogels urinezuur aan, 
wat veel geconcentreerder is. 









Het urinebestanddeel is herkenbaar aan de vaak spierwitte kleur, 
terwijl de eigenlijke poep donker gekleurd is.
 Overigens hangt de kleur poep ook af van hun voedsel.
 Vogels die vlees en vis eten, 
hebben vaak witte poep. 
Bij ganzen, die gras eten, is de poep veel donkerder.







Leuk om te  weten hé.


alléz  dan..

laat  geen  natte wind...

want dan is je  broek nat:-)



dúhhhhh dien!!!



whahaahahha 


 alleen mafioso's lachen om hun  eigen  grapjes...

en ik ben hard op weg er een  te  worden...


lucky me :-)


💙💚💛💜



15 opmerkingen:

  1. Toch zie ik liever de kunstwerkjes van de vogels liggen, dan die van een mens.
    Ja, het gebeurd nog steeds. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zelfs daar kan men tekeningen in zien, alles is mogelijk, ik verschiet van niks meer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zeg weleens dat ik moet plassen als een kanarie, maar niet iedereen begrijpt dan ook dat ik dan wat anders moet .

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Poep is er in allerlei geuren en kleuren :) en die van een vogel flatsen zom lekker uit. Gehacked? Hoe dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hola Dientje...

    💚💚

    Liever maffiosa dan normalita.
    We gaan lekker voor shitjes en poepjes... Voor schijtjes en hoopjes.
    Lekkere drollie en pollie.

    haha.. nou doeiii...
    Xxx, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede morgen Roos. Dit is dus duidelijk een poeplesje, je hebt er een hele studie van gemaakt ;) Zolang ze bij mij niet op de schone was poepen vind ik alles prima. Ik wens je een fijne woensdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahahaha, geweldig Dien!
    Jij laat ons zien, dat vogelkwakjes, wel degelijk kunst zijn.
    Ook lachen om je eigen grapjes, is gezond hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk Dien hoe jij werkelijk alles tot kunst verheft :-):-) Ik word er blij van :-) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha een hele poeples geef je hier. Gekkerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sommige zijn wel kunstwerkjes te noemen als je hen zo bekijkt maar als ze het op grond laten vallen is niet erg. Helaas is auto van mijn manneke ook veel het doelwit en net dan als je de auto hebt gewassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik begrijp ineens waar veel tekenaars en aquarellisten hun inspiratie vandaan halen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prima, zolang ze dat vanuit hun cloaca maar niet rechtstreek op mijn hoofd spuiten. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha jij bent toch van veel op de hoogte! Cloaca nooit van gehoord...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥