One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












20-06-2021

21.06. Vleugellam






ZAZ - Le long de la route*klik*





Even een  lekker muziekje  erin gooien

om wakker te blijven in  weblogland :-)


Vakantietijd  zeker...??


Op onze levensweg,

komen  we altijd  wel  iets of  iemand  tegen,

  wat  bijzonder is,





Bij een plas is  altijd  wat  te beleven...

zie je  die  smekende blik... van  dat  jungske.....

"zullen we hier dan  blijven wonen "

"NOPE" 






jawel hé, zo  streng  moet  ik ze écht toespreken,

anders moet ik hier mijn kamp op slaan:-)

geen  denken aan... 

weet je  wel  hoeveel muggen hier  naar me  lonken :-)












Terwijl we daar  liepen,
kwam ik  deze onfortuinlijke 
heidelibel tegen...







een  vleugeltje is  niet  goed 
opgepompt...
en  deze schat...





zal niet over het  water  kunnen  scheren
jammer genoeg,
ik zie dat zo graag 








kom  laat me even  goed naar je  kijken,
en  dan....








 zet ik je  dicht bij het  water...

zodat je  misschien  tóch

  nog  je  prinses op het  witte paard  tegenkomt,

die  van  je  houdt, 

precies zoals je  bent...


een beetje  vleugellam,

maar wel héél  héél  erg  mooi.


precies goed voor haar :-)


Oh wonderlijke  natuur..

wat  ben je  toch  mooi..


Vandaag  lieve webbies....

de lángste  dag...

en dan   volgt de kortste nacht..

of korssssssssssss :-) 


dien !!!!

dúhhh dat  weten ze écht wel  hoor :-)


oké dan......


doeiiiiiiiii


💚





28 opmerkingen:

  1. Arme libel, zou hij wel zijn eten kunnen vangen of moet hij jammerlijk sterven doordat één vleugeltje niet goed kan werken?
    Ik zou dat vlas moeten herkennen, als kind woonden we aan de rand van onze woonplaats en tegenover een dijk waar soms vlas op was gezet door de boer en ik wilde dan die mooie blauwe bloempjes plukken. Maar mijn moeder was daar streng in, afblijven meisje dat is niet van ons en die boer moet er zijn geld mee verdienen. Maar zoals ik al zei, ik herkende het vlas niet, nu zijn het niet genoeg plantjes om een linnen blouse van te maken, maar mooi blauw zijn ze zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik weet het niet Haba, ik hoop van wel... ik heb 'm dicht bij het water gezet, kruipen kon het diertje nog wel,
      het is echt vlas, google er maar op, :-) nog even doorsparen voor een blouse :-)

      Verwijderen
    2. Tja dat was ook heel erg vroeger hoor en toen zag ik alleen mooie blauwe bloempjes en als ik nu langs een veld fiets met blauwe bloei, dan weet ik wel dat het vlas is, maar zomaar wat losse plantjes daar denk ik niet gelijk aan zo'n gewas. Ik denk niet dat die libel nog veel zal kunnen vangen, ze vangen hun prooi meestal in de lucht dacht ik tijdens de vlucht. Maar ik hoop dat hij misschien toch nog een heel klein beetje kan vliegen, zo niet dan leeft hij maar heel erg kort vrees ik.

      Verwijderen
  2. een plas in je tuin maken Dien, zijn ze ook tevreden, of misschien niet, want een uitstapje is altijd leuk :-)
    arme libelle, een vleugeltje kapot, hopelijk passeert er genoeg te eten op z'n vaste stekje
    vakantie in blogland? misschien enkele een zonneslag gehad :-) maar hier bij jou komt nog genoeg bezoek denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  3. T gekke is an, ik heb een zwembad voor de heren, en daar gaan ze niet in :-) de helden..dus dat is. Mijn voetbad om af te koelen 😜
    Ja ik vind het zo kalm in Blogland 🙃

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk hoor zo’n plas waar de honden lekker kunnen poedelen! En muggen...zijn overal!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is zeker zomer, rustig op de logjes.
    Nou met je jongens hoef je je niet te vervelen.
    Een mooie heidelibel, gisteren was een hele grote donkere libel bij me naar binnen gevlogen.
    Netjes weer naar buiten gezet. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Kan niet zo goed type door een operatie aan mijn hand. Hans

      Verwijderen
  6. Toch jammer dat je daar je kamp niet wil opzetten. Die muggen moeten ook eten en je jongens zullen het geweldig daar vinden.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach jee wat een stumper. Dat wordt voer voor kikkers tja dat is wat het is. Maar het muziekje heeft me weer opgekikkerd en dat is een andere kikker Dien,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wel erg sneu voor de libel maar wel lief dat je deze bij de sloot bracht. Ik hoop dat ze deze het gered heeft maar ja de natuur is geven en nemen helaas. Wens je mooie nieuwe week toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap dat je die smekende hondenblik kan weerstaan ;)

    Zonde van de libel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, dat is wel sneu voor dat beestje. Wie weet eet ze nu toch wat, en anders is ze eten voor een ander dier. Zo werkt dat toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat zal wel niet meer goedkomen, maar wie weet...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja die lieve viervoeters zijn gek op de verkoeling van het water.
    Ikke ook:)
    Ja de langste dag alweer, waarom gaat het allemaal zo snel...

    xxx Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hola Dientjepientje...

    Goed dat je dat liedje even laat horen.
    Daar kikkert iedereen wel ven van op! LEVEN!

    Ja... die arme Libelle... wat fijn, dat je haar zo goed hebt kunnen laten zien.
    Wat een beauty! Die zal nu een ander leventje moeten gaan leiden...

    Nou... ik leef nog hoor! 💚💚💚
    heb gisteren een nkilo kersen gegeten, een groot glas rosé gedornken en gedanst.
    Wat wil je nog meer.

    Toedeldoepie!
    Xxx, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zó triest.
    Maar de schoonheid heb je prachtig in beeld gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fraaie foto's van de onfortuinlijke libelle Dien, bijzonder dat het beestje op je vinger ging zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Erg van de gekwetste vleugel Zo zie Je maar de natuur is soms heel wreed Mooie beelden zoals gewoonlijk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Klaproosje.

    Wat laat je dat mooi zien van het vleugeltje op je foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja, die heeft een onfortuinlijke start van zijn leven gehad. Hopelijk lukt het hem om er af en toe toch een lekker hapje mee te vangen. Hij heeft je wel weer mooie foto's opgeleverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie foto`s weer van je makkers en van de libelle

    BeantwoordenVerwijderen
  20. verkoeling aan het water voor je jongens

    maar jammer van die Libelle

    prettige dag Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Daar zullen heeeeeel veel vliegjes zijn maar daar laat jij je niet door afschrikken ,hopelijk nog geen alg in het water met dit warme weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig in beeld gebracht. Hoe doe je dat met een hand?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mijn broer was een paardenfluisteraar maar ik heb de indruk dat jij een insectenfluisteraar bent! Wonderbaarlijk, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het zijn prachtige beestjes ! Daar kan ik ook urenlang naar kijken, als ze boven de vijver scheren, op zoek naar prooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi zoals de jongens in het water staan en naar je kijken.
    Hoe triest het ook is, die gaat het niet redden in de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥