One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












06-06-2021

07.06. YeeeeeY




 



James Blunt - You're Beautiful * klik*







Grappig,


toen ik  bovenstaande spreuk las,


ik moest wel lachen,


want ze steken me  lek...




Maar  goed je moet er wat  voor overhebben,
Als je  ineens iets  moois  ziet 






en als je  dan stillekes
 voorovergebogen foto's aan het  maken  bent




van een  wel zéér prachtig  klaproosje....




met de welluidende naam :

Papaver hybridum , 
Bastaardklaproos, 
ook bekend als Stijfharige klaproos.





zo.... da's 'n  mond  vol,

jawelle papardelle dat wil ik wel vertelle..




Ik  voelde me énorm  gelukkig 

met deze vondst,




De bastaardklaproos (Papaver hybridum) 
is in Nederland een zeer zeldzame eenjarige plant
 uit de papaverfamilie (Papaveraceae)

wowwwwwwwwwwwwww,

diennnnnnn... bofbips 





jawel echt hé... toen ik daar achter kwam.

ben ik  zó goed en  slecht als het  ging...

"in" de bloem  gekropen :-)





mijn  jongens  lagen  geduldig  te  wachten .....

de schatten,





je moet  toch  maar  hond  zijn  bij me...

dan is het afzien...










* prik* 



auuuuuw...






wat zijn  ze mooi hé, 

en  wat  zijn die  zaaddoosjes  speciaal hé,

met die stekels eraan,





het was écht wel de moeite om  hier een  heel 


buffet voor  muggen te  zijn..




te mogen zijn...

een hartje voor jullie.




💙💚💛💜💗





16 opmerkingen:

  1. dat is wel heel bijzonder, een klaproos met blauw binnenin
    zeer zeldzaam dus, misschien een zaaddoosje mee nemen en thuis eens proberen ;-)
    zwijg mij van muggen, die lusten mijn bloed ook wel maar veel zijn ze er niet mee, die krijgen zo vlug mogelijk een mep ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. we hebben zoet bloed denk ik hé An :-) niet krabbelen dan gaat het vlug over

      Verwijderen
  2. Flink knoflook eten, Dien. Ik word zelden geprikt gelukkig want wordt ik geprikt krijg ik bulten als schotels. Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede morgen Roos, wat een aparte klaproos is dat. Wat muggen betreft, ze moesten vroeger altijd mij hebben terwijl mijn man naast me lag. Ik werd geprikt en hij niet. Maar sinds ik overal horren heb is dat afgelopen, alleen 's avonds buiten wil ik nog wel eens een 'zittend buffet' voor de dames zijn(de heren schijnen niet te steken) Ik wens je een fijne maandag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wordt zelden of nooit geprikt. Gelukkig maar. Je moet het er maar voor over hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat een mooie foto's en ja ik zie ze nu ook verschijnen in de bermen en in het veld. Een klaproos rood en broos is de allermooiste roos in de vrije natuur. Wel jammer dat ze niet zo lang staan. Je ruikt gewoon te lekker want las eens dat ze daar ook op af komen. Dit jaar hebben we ze nog weinig ontvangen maar ik roep niet te hard want het kan nog komen. Heb een ventilator staan bij bed en dat helpt ook wel. Wens je fijn begin van deze nieuwe week. Groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie aparte Klaproos .Heerlijk je foto's Ik kan zo genieten van de klaprozen en alle andere bloemen in de berm en op de velden .
    Fijne week ,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die spreuk is zeker leuk Dien, ik heb er gelukkig weinig last van....ben zeker geen lekker ding!
    Je bent inderdaad een bofbips om de Bastaardklaproos aan te treffen, je foto's ervan zijn schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Dientje,

    ja... die muggen... die moeten mij ook altijd hebben.
    Zoet bloed wordt er beweerd.
    Nou... blêh... hoepel op... rotmug!

    Ik vind de klappertjes zo bijzonder!!
    Dat paarse 💜 hart er in.
    Mooie blommekes voor Prince!
    💜💜💜

    Hier een lekker liedje voor je: https://www.youtube.com/watch?v=KQlwYaCXNCM

    Liefs, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  9. S wordt ook altijd lek geprikt. Ik kan er naast zitten en heb dan nergens last van. En ik maar denken dat alleen de dames maar prikten, dan vraag ik me af waarom ze mij overslaan.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Klaproosje.

    Super mooi is dit.
    Mooie foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. de Papaver hybridum ..

    een klaproos die ik wel eens in tuinen zie staan

    en die spreuk is er en om bij te houden

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De muggen lusten me niet. Mijn vrouw nuttigen ze des te meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Muggen? Ik zie geen foto's van muggen ��. Ik zie klaprozen en je zat er midden in! Opgepast van de wikke die blijft plakken of haken. Heerlijke bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Whahaha, geweldige tekst. Dan zijn er in ieder geval nog wezens die mij een lekker ding vinden.
    Je hebt je jongens onbewust getraind tijdens dergelijke fotosessies. ;-)
    Foto 5 vind ik het mooist in deze serie. De kleur van het hart vind ik zo mooooooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Supermooie bloemetjes zijn die klaprozen hé ?

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥