One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












09-06-2021

09.06. De geboorte van























Mooi hé....
als je  zo'n leraar gehad hebt..
geweldig,
dat  zijn lessen die vergeet je nooit meer







Ik  weet nog  dat ik ,
een  enthousiaste  Juffrouw van Heugten had,
ze bracht  zeewier voor me  mee,
en de duindoorn
en  schelpje,
droge krabbetjes,  :-)
God bless her  soul,
zij  wist  wat  me raken  kon...








Ik was dan in haar  klas ook  absoluut  
de braafste van de klas,  terwijl andere
leerkrachten  een  hartverzakking van me kregen...

sorry  lieve mensen,
ik heb het  niet  gewust......

ennieweej,
mede door lieve juf
en ouders..
is de natuur mijn  bijbel geworden...




De bruine korenbout Libellula fulva

was uitgeslopen...






en alles wat bleef hangen  was haar  jasje
wat te  krap werd,
dat  laat ze achter  op een  rietstengel,
terwijl ze zelf een  stukje  hogerop
haar  vleugeltjes  vol  bloed  pompt,
en ze sterk genoeg is  om over het water  te scheren
als een  kleine acrobaat..









De natuur,  voor  wie het zien wil,

is  prachtig mooi,

ons kostbaarste bezit.. 

Jammer dat  nog  niet  iedereen dat begrijpt..


💚


25 opmerkingen:

  1. Goede morgen Roos, prachtige foto's weer, ik heb nog nooit zo'n transformatie gezien in het echt, alleen van foto's en tv beelden. Wat mooi om zoiets te zien en vast te kunnen leggen, ik denk dat je op alle kleine details moet letten wanneer je buiten in de natuur bent. Jij doet dat en maakt er foto's van. Een fijne woensdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. absoluut haba, ik hoop dat ik mensen ook wat liefde mee kan geven :-)

      Verwijderen
    2. Dat is een prima doel Roos, mijn vader was natuurliefhebber, van hem heb ik ook veel geleerd en ik heb geprobeerd om het ook aan mijn kinderen mee te geven. Toen ze klein waren stond ik in januari altijd in de rij voor een jaarkaart waarmee je in het waterwingebied bij Oranjezon mocht komen, nu kun je ook een dagkaartje kopen aan de ingang, ik kom er in mijn eentje niet meer zo vaak, dus ik koop als ik er heen ga een dagkaartje.

      Verwijderen
  2. Ik kon me er ook vreselijk kwaad om maken, alleen helpt dat niet. Alleen opruimen helpt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha Klapperdiosio...

    de geboort van de Libelule...
    Dat is toch zo'n wonder.
    En jou juf ook. Dat blijft hangen...

    Ik had een meeste bij de biologielessen. Ik zie hem nog voor me.
    Hij danste zowat voor de klas als hij vertelde.
    Hoe hij mosjes beschreef en met ons mee ging naar buiten naar het Thijsse's Hof...💚

    Schitterend! dank je wel, meester!

    Dagdag...
    Zonnnnnnn.... blijijijij...

    Xxx, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat heb je weer mooi vastgelegd Dien, de wonderen der natuur
    mooier dan tv
    k kan niet zo direct denken dat er een leerkracht was die bij mij een grote indruk naliet
    meestal zat ik ook te dromen, zo boeiend vond ik het
    misschien de juffrouw van het eerste leerjaar, ik zei ooit eens onbewust mama tegen haar dus dat wil wat zeggen :-)
    Allé hup ga maar op zoek naar de volgende natuurwondertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig mooie foto's, vooral de eerste vind ik prachtig!
    Natuurlijk ben ik óók het braafste jongetje van de klas geweest, daarna is het mis gegaan....hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alles bij elkaar, een mooi bericht! Eigenlijk raar dat ik nooit verliefd was op een meester.. alleen op juf van Belle en op Inez van Eijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooie foto's heb je hier gepost. De natuur is iets wonderbaarlijks. Je kan steeds nieuwe dingen ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Klaproosje.

    Super mooie foto's hoe je dit in beeld hebt gebracht.

    Prachtig.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig. Het is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst een uitsluiper fotografeerde.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als je goed naar de natuur kijkt, begrijp je alles beter ja. Die Albert wist het wel. Of ik de natuur mijn bijbel wil noemen weet ik niet maar de natuur is in mijn leven. Ik doe er alles voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De natuur is de beste onderwijzer als je het wil begrijpen en idd wil zien en beleven
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je weet het weer prachtig in beeld te brengen, maar ook te vertellen.. zo mooi, dat kan alleen jij.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De zon volg ik wel, geniet er wel van.
    Een goede lerares is een gift voor het leven.
    Had ooit een kistje met allerlei soorten materiaal, zoals een plukje katoen.
    Gaf het aan juf voor in de les, maar verdween in de kast en is er nooit uitgekomen, wat een teleurstelling. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doodzonde Hans..... maar sommige mensen waarderen het niet als ze ergens mee geholpen worden.... beetje dom....

      Verwijderen
  14. Prachtige waarneming en dito fotoserie.
    Haha dat braafste meisje die op andere momenten een hartverzakking teweeg bracht...daar heb ik wel beeld bij. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als je het wilt zien, zie je wel heel veel in de natuur om je heen.

    xxx Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. prachtige serie, en de natuur is inderdaad heel mooi als je het maar wilt zien :-) Dien , maar daar twijfel ik bij jou niet aan.
    ik heb altijd minder geluk met libellen en vlinders, ze willen namelijk nooit poseren, of ik heb niet genoeg geduld :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥