One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












03-06-2021

04.06. Gelukkig zijn





 


Coldplay - Every Teardrop Is A Waterfall*klik*






Gelukkig  zijn....

veel heb je  daar niet voor  nodig...






elke ochtend als je  wakker wordt,
tegen jezelf zeggen.

maai  koodness,  wat heb ik weer een mazzel..
ik ben weer wakker geworden.. :-)




elke  avond als je  slapen  gaat,
iets  positiefs zeggen
en er is  altijd wel "iets"
wat  leuk was...

of gewoon  eens lekker een  waterval aan tranen laten gaan :-)
kan ook  énorm opluchten







Niet té veel wensen  hebben
in het  leven,
van het leven...








of wel alles wensen en denken...
als het komt komt het,
en als het niet  komt
dan  ... dúhhhh dien... dan komt het niet..






Je verwachtingen  loslaten...
al vind ik dat zelf wel een héél  moeilijke :-)
je vooroordelen loslaten..
mensen nemen zoals ze zijn..??





Heb jij al een  levensopdracht
voor jezelf gemaakt?






de mijne is,
proberen, om  elke  dag  iemand
gelukkig  te maken...

en soms lukt dat niet...








en dan haal ik een andere dag  weer in:-)
dubbelop....








en  jezelf niet vergeten...
voor mij is  geluk nu,

een mooie  volle berm zien..
waar de maaimachine niet  doorheen  gerausd is.






de geluiden  van het  land,

een leeuwerik in de lucht,

en mijn jongens naast  me...

de zon  boven me


stilte....

en verder  niks,


da's een  korte  boodschappen  lijst  flappie,

jawel,

maar wel een héél  mucho importante,


dag  webbelijntjes...

hou je  gelukstreintje in de rails...

ontspoor niet..


en  maak  er een  heerlijk weekend van hé.

dan kom ik je maandag  weer even  kietelen


💚





22 opmerkingen:

  1. Eén mooie bloem is al genoeg om me gelukkig te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ree vandaag met de bus naar de stad.
    Zag in de berm ontelbaar veel klaprozen staan en dacht aan jou en voelde me heel gelukkig. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's weer klapper. Geniet van je weekend en dan weet ik zeker dat je iemand gelukkiger maakt.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooie foto's van de klaprozen
    in de natuur zijn maakt inderdaad gelukkig en dat heb ik bij het zien van eekhoorns, vogeltjes en allerhande bloemen,
    zelfs herfstblaadjes en paddenstoelen, een mooi zicht op velden...
    Nee een specifieke levensopdracht heb ik me niet opgelegd
    Mooi weekend Dien, geniet van alles wat op je pad komt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. IK hoef niet tegen mezelf te zeggen dat het een geluk is dat ik weer wakker ben geworden :) ik voel me gelukkig bij het wakker worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toon wist het ook aardig te verwoorden. En dat helemaal in zijn eentje...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede morgen Roos, ik ben gewoon gelukkig, mijn kinderen en kleinkinderen zijn gezond en vrolijk, dat is al iets om heel gelukkig van te zijn. Met mezelf gaat het ook goed ik leef nog met veel plezier ondanks de acht tot tien jaar die mijn oncoloog me had gegeven bijna negentien jaar geleden. Ik ga straks weer lekker zwemmen, kortom ik ben een gezegend mensenkind. Toon was een levenskunsternaar die mensen dat ook bij probeerde te brengen met zijn werk. Een fijne vrijdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als ik ooit in een dip raak, wat ik niet zo snel zie gebeuren, kom ik bij jou in therapie 😆.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daar had Toon helemaal gelijk aan!
    Wat weer een prachtige foto's van deze schoonheden.
    Krijg jij geen updates meer van mij Dien?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Dientje,

    jaaa.. zo is het leven goed en vrij en hupsakee... 💚
    Ik ben op z'n best in deze tijd.
    💚💚
    En jij ook!
    Lekker genieten van buiten en bloemkens en dierkens 💚

    Gauwgauwgauw naar buiten...
    Doejoejoe...
    💚💚

    Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is in woord, een waar woord. In beeld, een prachtig beeld.
    Geen verwachtingen hebben is onmogelijk. Als je maar beseft dat die verwachtingen bij lange na niet uitkomen. Dan heb je al het meeste gewonnen.
    Als je dan teleurgesteld bent dan ben je teleurgesteld in je EIGEN verwachtingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kan echt gelukkig zijn met kleine dingen. Maar nu ben ik vooral ontzettend gelukkig dat ik dan weliswaar de heftige variant van de milde vorm van Covid heb doorstaan, maar in ieder geval niet in het ziekenhuis terecht ben gekomen. Laat staan op de IC... Ik wil er niet over nadenken hoe de milde vorm van de heftige versie moet zijn... 😕

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's zijn dit wéér.
    Stuk voor stuk complimentjes.
    Je hebt vast weer velen een rekensommetje bezorgd, mij wel.
    Genietse van het weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nu is veel dichterbij dan later.
    Ik werd blij van dit blogje.
    Ik word blij van veel dingen.


    Heb een mooi weekend.

    xxx Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige foto's Dien. Bij het zien van klaprozen, denk ik altijd aan jou. 't is gewoon zo gegroeid.
    Ook ik kan erg genieten van kleine dingen.
    Had zomaar enkele viooltjes in het grasveldje staan. 1x weggemaaid en ze waren er ook zo weer.
    Heb ze uitgestoken en bij elkaar in een terracotta pot gezet en het lijkt wel zo schattig hé...
    Ook diverse soorten tuinkruiden in de tuin en bijna elke avond even de ronde i.v.m. water nodig ja dan nee.
    En van zón bosje bloemetjes in je hand kun je ook blij worden.
    't zijn toch echt de kleine dingen die het doen...
    Geniet van je weekend en hopelijk niet te veel neerslag.
    Op jouw weblog is het genieten geblazen.
    Kijk er altijd weer van op dat jij al dat moois zomaar even uit je mouw schut.
    Fans heb je, zeker weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goede morgen Roos een fijn weekend gewenst, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, wat een fijne foto's heb je gemaakt. Ben wel benieuwd welke bloemetjes die witte op je eerste foto eigenlijk zijn..?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. gelukkig zijn.. en daar kunnen deze mooie foto's wel bij helpen Roos

    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Klaproosje.

    Geluk zit in kleine dingen.
    Sinds covid heb ik de tijd dat ik wegga verlegd naar de hele vroege morgen en nu het lichter is naar de avond.
    De stilte en dan het gefluit ven de vogels is super.

    Mooie foto's had je.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geluk is, het gordijn openschuiven en vlak voor het kamerraam staan ( in de gemeente wadi ) de margrieten in volle bloei. 🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Liep met mijn kleindochters (dat is al dubbel geluk) naar hun huis en langs een veldje met wat klaprozen. Legde uit aan oudste dat dit een klaproos is. He?? Klap Roos. Klaproos. Mooi he? En kijk..nog eentje en nog eentje. (Daarna viel ze van een trapje, maar gelukkig viel het mee en zagen we nog een klaproos).

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een prachtig veldboeket en klaprozen op de koop toe! Het kan niet stuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥