One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












02-07-2020

03.07. Lekker buitje












Heerlijk buitje is er weer gevallen  hé.

zó lekker voor de natuur,
en je  tuin natuurlijk






Al dat water..

Ik wil een regenton :-) 
heb ik besloten..





Om het  water op te vangen en 
m'n  plantenbakken  water  te geven,
steeds meer mensen  gaan het  nut er van inzien









Nu  het steeds  droger en warmer wordt,
kunnen  we elke  druppel die valt goed gebruiken,
en niet meer  in het  riool laten  lopen










Mooi hé,
hoe fris  elke  bloem er weer uitziet,
na  zo,n regenbui 



Hebben  jullie  al  zo'n opvang  systeem?



Wie nog  kans  wil maken 
op een  klaproos aquarel..


zie je  hoe...

Kom  op webbies,
Laat  Beckesteijn  zweten,
Laat haar  hersenen  klraken,

laat  hara  lachsalvo's door de tent galmen,
haar  hartje sneller kloppen,

leg het  vuur aan haar  schenen

ze doet het  graag  en  met  liefde,

Morgen  tot verschijnen van  mijn nieuwe blog

kun je nog  insturen :-)


dan gaat  Beckesteijn aan het  werk :-)

lukt het niet  om  te reageren..... 

mail me op klaprooske@gmail.com
en ik plaats het voor je 




💜












23 opmerkingen:

  1. Wij hebben een klein regentonnetje. Maar echt een veel te klein. Ik las het ook al bij Bertiebo en zij deed me er al over nadenken. Best dat we er ons eentje aanschaffen. Een beetje sparen voor de plantjes tijdens al die "zon"dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb hier twee grote (220 l per stuk) regentonnen achter het huis staan, mocht er meer vallen loopt dat pas het riool in. En uiteraard voor het milieu het dak vol liggen met zonnepanelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben al jaren een joekel van een regenton. Je zet het kraantje open en je gieter loopt vol (via een slangetje.) Voornamelijk om de potplanten water te geven. Het vogelbadje vullen we altijd met vers water (-: We scheiden ons het lazarus en hebben zonnepanelen. Alle beetjes helpen...
    Ik ben blij dat ik niet in de jury zit. Succes voor Beckesteijn!
    Dikke doei en een klapzoen op iedere wang ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De natuur geeft je terug wat je ver'dien'd.
    We moeten dat goed lijven beseffen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben het wel van plan. Ik woon hier nog maar net he. Maar ik ben het wel van plan om er eentje of misschien wel twee aan te schaffen.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yez 2 grote regentonnen en vele gieters die de regen opvangen
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede morgen Roos, een regenton is altijd fijn, maar ik heb er geen staan, ik ben nog steeds van plan er eentje te kopen, maar je weet . . . de weg naar de hel ;)
    Ik wens je een fijne vrijdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. bij zo'n bui laten ze eerst hun kopje hangen maar daarna staan ze er heerlijk fris bij
    een douche doet wonderen
    goed idee Dien, ouderwetse regenton of zo'n soort container, heb je water voor je planten

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb nu 3 regentonnen van 200 liter per ton en krijg volgende week mijn 1000 liter vat geleverd. Ik verzamel al enorm lang regenwater maar in de loop der jaren had ik steeds meer te kort dus zit straks op 1600 liter :D klinkt wel als erg veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk een fris buitje.
    Zo mooi ook de druppels die blijven liggen op de planten, bloemen.

    Wij hebben nog geen regenton, maar het is een goed idee.
    Zonde eigenlijk dat alle regenwater wegstroomt.

    Dag lieve kunstenares, heb een fijne dag.
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wil ook een regenton! Ik ga het nu meteen regelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ha Dientje,

    jaaa... een regenton!
    Die wil ik ook!!
    Ik vind het zo zonde van al dat kostbare regenwater.
    En om nou steeds drinkwater te gaan gebruiken is ook zo wat...

    Ik zie vast wel bij jou wat het geworden is...

    dagdag!
    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb een kleine ton in de tuin dat genoeg water opvangt om de planten water mee te geven.
    Ondergronds een grote regenput waarmee we onder andere het toilet mee doorspoelen.
    Fijne vrijdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Klaproosje.

    Prachtige foto's met de druppels.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtige druppelfoto's Roos

    hier hebben ook een grote regenput

    en de bouwvoorschriften leggen dat ook op

    prettig dag

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi hoor Dien, de laatste foto is mijn favoriet hoor, ach ja die ongelukkige Buddy Holly!
    Ik heb nog gereageerd op je blog, waarmee je zo'n prachtige Aquarel van jou kan winnen,
    wie wil er niet eentje in een lijstje hebben staan hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Water is zo onontbeerlijk he "klappertje anders geen knappe foto's en ..............wij hebben al zo vééél jaren een regenton '1000lr' in de tuin;(Heb er nog geen foto's van omdat ...........euh tja er ligt soms al eens iets(rommel" op jaja enkel door mij !! vandaar

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gratis en voor niks,de bloemen en de planten zijn dank baar
    en dien zo krijg je ook weer mooie foto,s het verlangen als het heel warm is
    een glas ijskoud water of een plens bui,het water opvangen is een goed idee.
    ik heb een regenton en kan gaan scheppen.
    groetjes Christiene

    BeantwoordenVerwijderen
  19. prachtig die regendruppels, bij mij is een regenton niet mogelijk bij stadswoningen van 1934 maar ik kan wel gewoon een ton plaatsen alles helpt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja, er mogen nog wat buien vallen, het is meer dan nodig. Mooie foto's met een hommage aan de regendruppels.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nee nog niet, maar wel in de maak, een put heeft liefste gemaakt, en nu dienen wat emmers en de kruiwagen en de teil als wateropslag, de teil is mini watertje met een solar fontein erin nu, erg leuk, hahaha Daar komen wat vogels ook op af om uit te drinken, Picasso ook, maar nu regent het weer, heerlijk! Gister was het droog hier overigens.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  22. We hebben ook een regenton. Die van ons zit mooi verstopt achter het tuinhuis. Ik vind ze stiekem niet zo mooi om te zien, maar wel nuttig.
    Mijn collega woont in een voormalige boerderij. Ze hebben een gierkelder laten zitten en daar loopt al het hemelwater vanuit de dakgoten naartoe. Daar zit een pomp in en besproeit ze haar tuin. Kijk dat zet nog eens zoden aan de dijk. :-)
    Prachtige druppelfoto's, je wordt bijna zo goed als Jan. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥