One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












11-07-2020

12.07. Klein lief ding













Is er een  dier, 
een  vogel die meer  met je  doet  dan een  zwaluw....?


elk mens heeft  zijn  voorkeur natuurlijk,


Toen ik  dit  diertje  even  zag  rusten op een  paaltje,
wachtend op de ouders die  rond vlogen
om het  te komen  voeren,  

werd ik  overmand  door
tranen in mijn keel...



dit  kleine dappere acrobaatje..

een lange  reis  voor  de boeg.....
zal ik je  volgend jaar  weer zien ? 

ik hou  van je klein  beessie  


💚






22 opmerkingen:

  1. Bij mij zijn het andere gevleugelde wezentjes die ik elk jaar weer bewonder, de waterjufers én de libellen.
    Onze trekvogels staan er echt niet goed voor... vanaf Sicilië wordt er jacht op gemaakt, en dit tot diep in het midden oosten. Om op te eten of om te verkopen... Heb er zojuist een docu van NGO over gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een voorliefde voor roodborstjes. Ik heb er hier ene die zodra ik in de tuin ben op een afstandje komt toekijken wat ik allemaal aan het doen ben en me steeds volgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. als ik bij Shirel in bed lig, zo aan het begin van de avond, dan zie ik ook altijd wat zwaluwen over vliegen. Kijk een zwaluw zeg ik dan tegen Shirel. Ze is dat ondertussen wel zat, maar ik kan er niets aan doen.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een liefde voor merels. We hebben een tuin merel die zowat naast me zit als ik in de tuin aan het wroeten ben. Ze wacht dan op een wormpje die ik haar toe werp. Aan het eind van de middag zit hij boven in de boom en zingt het hoogste lied. Zij zit weer op het nest boven in de blauwe regen.De derde leg dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een schatje
    voorlopig mag hij nog even blijven en wachten tot hij sterk genoeg is om die grote tocht te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi. Ik ken lang niet alle vogels, hoewel ik in rap tempo bij leer in deze ctijd. In de tuin zijn mussen favoriet en de ekster met maar een pootje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtige foto van dit jonge vogeltje op dat paatje Dien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind alle vogels tof, behalve duiven. En ik hou extra veel van mijn kippen natuurlijk :)) Maar dit vogeltje is een lieverd, zo op die paal.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto Roos, ik vind alle vogels mooi, tenminste die hier komen, gieren hebben nu niet mijn voorkeur, met die kale koppen en nekken.
    Dit is een lief klein vogelbeest dat braaf op zijn eten zit te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ahw, zo jong nog! Hoe mooi heb jij het kunnen vangen zo. En ook hier, geniet ik van hun acrobatiek, ook al is het lastig om ze op de foto te krijgen dan, dan leg ik mijn camera juist even opzij en zie ze scheren over het land of water, zo mooi!

    Maar ook de Libellen hebben mijn aandacht, eigenlijk bijna alles wel....

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lief gezicht Dien, jij hebt dat mooi vastgelegd hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel lieve foto van een vogeltje die ik graag ziet maar de laatste tijd verdwijnen ze meer en meer uit de steden. Net als het roodborstje wat ik ook een mooi vogeltje vind. Net als de vlinders verdwijnen er steeds meer dieren die ik vroeger wel veel zag. Wens je mooie dagen toe voor elke dag. Groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo lief! Zwaluwen zien we hier niet. Wel meesjes maar onder hen woedde in het voorjaar een of andere ziekte. Hun nestjes, die ze zo flink maakten zijn leeg gebleven. Ook zo verdrietig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Klaproosje.

    Super dit kleine boeren zwaluwtje.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hij staat er dan ook heel mooi op,om verliefd op te worden

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hier zagen we tot voor kort regelmatig een ekster in de tuin. Hij werd zo'n beetje lid van ons gezin, katten inbegrepen.
    Fijne zondagavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een koddig beestje.
    Mijn hart maakt een sprongetje.

    xxx Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja, de zwaluwen beginnen eerder een zeldzaamheid te worden om te zien.
    Ik herinner me nog vroeger: als de school in september terug begon, zaten de elektriciteitsdraden ook vol met zwaluwen, klaar om terug de grote oversteek te maken :-)
    En hoeveel nesten zagen we niet omgekeerd geplakt hangen hoog tegen de gevel van een boerderij, enz.
    Ik zie ze ook graag bezig; ze vliegen zo sierlijk vind ik...
    Altijd leuk om er weer eens eentje te zien :-)

    Olivia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. er worden er steeds minder en als je Dirks reactie leest.... valt het verdriet als een deken over me heen...
      waar zijn we met z'n allen toch mee bezig :-(

      Verwijderen
  19. Ze zijn koddig. En zo mooi dat ze een prachtig glimmend verenkleed gaan krijgen.
    Wij konden ze ook recent vastleggen tijdens onze fotokuier.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥