One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












24-07-2020

25.07. Dag Pap






















In  gedachten,
zie ik je  lachen,  en  zeggen...

Ik  zei het je  toch...


Ja, je hebt wéér gelijk :-)

Wacht maar  zei je,
  vroeger  als we stronteigenwijs onze eigen  fouten wilden maken,

je zal nog weleens denken... "ha'k "

en ja  pap,


Je bent vaak in mijn gedachten..
vanmorgen  in  de tuin aan de scharrel,

en ik dacht,
"wat" zou  jij  nu  denken  van  alles,
hoe  zou je erover  praten,


Ik ben  blij dat je het allemaal niet  hoeft mee te maken..

25 juli 1997...

Mijn  lieve ouwe vader sloot z'n  ogen
om ons verweesd achter te  laten..

Met de gedachte dat we het  allemaal  wel zouden  redden,

en dat hebben we ook gedaan..

Maar wat  zou ik je  graag  nog  eens horen zeggen,

"wacht maar " :-) 





💜












29 opmerkingen:

  1. Wacht maar meisje.. wacht nog maar heel lang.. en dan kun je hem weer in je armen sluiten.. en dan zegt hij.. en ik maar wachten.

    Love As always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wacht maar, ja wacht nou maar... Jouw taak op deze wereld is nog niet volbracht hoor Dientje.

    Altijd weer best moeilijke dagen hé Dien?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Even wat anders: Anne with an E volg ik ook en inderdaad ontroerend mooi. Een topserie op Netflix.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk ook vaak aan mijn ouders. Het wordt niet minder, eerder meer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi geschreven over je vader
    ja wacht maar, zij wisten het toen al hoe het leven in elkaar zat en stonden ons met raad en daad bij

    jullie hebben het gered dankzij hen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterkte, Dien! Hou die herinneringen maar goed vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vergeten doe je hem nooit... En dat hoeft ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Shoot... jouw papa, zelfde jaar als mijn opa... laat ik nu van de week in mijn slaap met mijn opa gepraat hebben, zegt Liefste...

    Jouw gedachten zijn de mijne, wat zou hij nu zeggen, hoe zou hij erbij zitten... Ik denk aan jou, en aan jouw pap... Sterkte, en een virtuele knuffel voor jou.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi Dien, koester de fijne herinneringen aan je vader hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie herinneringen, die nemen ze je nooit meer af.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als je van iemand houdt...

    Als je van iemand houdt
    en je bent door de dood van elkaar gescheiden,
    dan is er op de wereld niets en niemand,
    die de leegte van de afwezigheid kan vullen.
    Probeer het maar niet, want het zal je nooit lukken.
    Aanvaard liever het gemis dat je is overkomen.
    Dat klinkt hard, maar het is ook een grote troost,
    want zolang de leegte werkelijk leeg blijft,
    blijf je daardoor met elkaar verbonden.

    Zeg niet: “God zal de leegte vullen”,
    want – geloof me – dat doet Hij niet.
    Integendeel: Hij houdt de leegte leeg
    en helpt ons om zo de vroegere gemeenschap
    met elkaar te bewaren, zij het ook in pijn.
    Hoe mooier en rijker de herinneringen,
    des te moeilijker is het afscheid.
    Maar dankbaarheid zal de pijn der herinnering
    veranderen in stille vreugde.

    De mooie dingen van vroeger
    zijn geen doorn in het vlees,
    maar een kostbaar geschenk,
    dat je met je mee draagt.
    Zorg dat je niet altijd blijft graven in je herinneringen,
    maar doe dat van tijd tot tijd.
    Ook een kostbaar geschenk bekijk je niet aldoor,
    maar alleen op bijzondere ogenblikken.
    Buiten die ogenblikken is het een verborgen schat, een veilig bezit.
    Dus, droog je tranen en huil niet,
    Als je van me houdt.

    Dietrich Bonhoeffer

    Veel liefs, veel sterkte en een dikke knuffel,
    Olivia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik herken het helemaal. Wat mooi het gedicht van Bonhoeffer

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goede middag Roos,ik geef je van hieruit een stevige knuffel je pa weet vast wel hoe het met je gaat. Voor mij blijft 25 juli de verjaardag van mijn man, vanochtend heb ik een bloempje bij zijn foto gezet.
    Hij zou vandaag 73 zijn geworden als hij niet al op 66 jarige leeftijd was gestorven. Op dit soort dagen denk je terug aan de geliefden die niet meer hier zijn, maar ik denk dat ze toch een oogje in het zeil zullen houden. Hoe een ander er misschien ook over denkt, ik ga op mijn gevoel af en daar is geen hard bewijs voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Klaproosje.

    Het gemis blijft en nog zoveel vragen die er zijn.
    Gesprekken die je mist nog zoveel warmte te geven.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mijn vader is er al 36 jaar niet meer en vaak denk ik ,wat zou ik je graag nog even willen knuffelen .Het gemis blijft
    Lieve groet Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het gemis zal altijd blijven denk ik.
    Mijn vader is in 1990 overleden, hij was 58.
    Soms denk ik, hij moest eens weten dat hij nu vier kleinzoons heeft en die het heel goed doen. Hij zou trots zijn.

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dikke kus en knuffel !
    Mooi gedicht van Bonhoeffer.
    Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat gemis zal nooit overgaan Dien...
    Een virtuele knuffel (met corona moeten we echt wel oppassen, zeker nu de 2de golf eraan zit te komen)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik mis mijn vader ook en dat gevoel zal nooit verdwijnen. Mooi hoe je over je vader schijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat is ja dat gevoel heb ik ook maar 'k peins dat er nog zijn . Doet me denken aan ...................oh ja zo vééél ! Mooie afbeelding he !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een prachtige ode aan je wijze vader. En dat onze vaders ❤(en moeders❤) wijs waren dat beseffen we het allermeest als we zelf oud genoeg zijn om wijs te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Sterkte, blijft pijnlijk ook na al die jaren, heel mooi geschreven

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik denk ook vaak kon ik nog maar even...
    Ik mis mijn vader heel erg vaak.
    Toch ben ik blij dat hij de Coronatijd niet mee hoeft te maken.

    Een dikke knuffel voor jou.

    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥