One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












25-07-2020

26.07. Nat pak












Als ik mijn  vogelbadje   opnieuw heb  voorzien
 van  schoon vers en koel water






Is er wel een  vogel,
zoals nu  deze merel,
die het  heerlijk vind






om  te poedelen,
en  daarbij ook nog eens graag 
poseert voor me,





ik sta in de deuropening,
'n goeie  3 meter van de  drinkbak vandaan,






Maar  deze mooie  jongen,
lijkt te  weten,
dat hij niet  bang  hoeft  te zijn,







Omdat  ik hem  zó dankbaar  ben
elke  voorjaar, en  elke  nieuwe lente  opnieuw,

Dat  hij  zijn  mooie  madrigalen 
aan me  laat  horen,
bij  zonsopgang,
en  bij  zonsondergang...


Mereltje...
Je mag  nog  héél lang  doorgaan 


❤️


27 opmerkingen:

  1. Jij verwent de merel, de merel verwent jou. Wat een samenwerking in optima forma. ❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi toch dat je dieren zo makkelijk tevreden kan stellen. Daar kunnen de meeste mensen nog wat van leren.

    Love As always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtig en dan net voor het slapen gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie serie en close-up portret foto's van deze merel Dien, ze kunnen zo mooi zingen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vogels weten waar ze welkom zijn, Dien. En ze weten meer over de verschillende mensen dan sommige mensen denken. Slimme beestjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo'n leuk bezoek
    die geniet duidelijk van z'n vers badje
    mooie foto's kon je nemen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. iedereen Krijgt wat hij verdient, zeggen ze wel eens

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goede morgen Roos, bij mij badderen de vogels meestal in het overgebleven water op het garagedak. En ik heb een oude zinken emmer met water en een paar waterplanten, maar daar wordt meestal alleen maar uit gedronken, ze moeten natuurlijk op hun hoede zijn voor mijn 'koetjespoes' die niet te beroerd zou zijn om er eentje die niet oplet te pakken. Nu is dat de laatste tijd niet meer voorgekomen, ik hoop dat het ook niet meer gaat voorkomen. Het zijn weer mooie foto's om van te genieten. Fijne zondag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Altijd mooie vogels die merels. Vooral door hun veren en mooie snavel. En natuurlijk hun zangkunsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Klaproosje.

    Prachtige foto's van deze mooie zanger.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi wat een luxe zo'n vriend aan huis !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zalige foto's;
    ook fijn om zijn bezigheden zo van dichtbij te kunnen zien.
    Van een verkwikkend badje gesproken :-)

    Olivia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat geweldig he Dien.
    Ik kan daar ook zo van genieten.

    Ik zag vanmiddag een klein roodborstje in de tuin.
    Nog nooit gezien hier.

    xxx Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja gaaf hé Hilly,
      puur genieten, vogeltjes weten wel waar wij van houden :-)

      xxx

      Verwijderen
  15. Prachtig en zo mooi dat deze bleef :D Ik heb er ook aan gedacht hier in de tuin, maar ja een Picasso... bracht van de week een groenling mee naar binnen als dank je wel, dus dat vogelbadje is uit de running hier in de tuin.

    Ik geniet van het jouwe ;-)

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hele leuke fotootjes van deze prachtig zingende merel 😄😄
    En wie wil er nou niet bij jou in de tuin een badje nemen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥