One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












12-07-2020

13.07 Blue monday














Je kent de uitdrukking  wel hé,

"iets blauw blauw  laten "







Nou ik kan je zeggen....

die  uitdrukking heeft  voor mij betekenis gekregen.












En of ik er goed aan doe weet ik nog niet












Maar in ieder geval,
blauwer dan vlas zal het niet  worden.











Wat een hemels bloemetje is het  toch,
en  wat  ben ik toch  blij.....
dat ik ogen in mijn  hoofd heb,
om zóveel moois te  zien.











"zucht" 
mooi  hé  




Laten we het maar  blauw  blauw  laten

💙

xxx








20 opmerkingen:

  1. moest even de betekenis opzoeken, kende deze uitspraak niet....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit moet je dan weer niet blauw bekijken, want straks loop je ook nog een blauwtje.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, laten we het maar op blauw houden, al zie ik er wel een paarse tint in...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja prachtig hé die vlasbloemetjes
    je gevoel volgen, ook dan kan het slecht uitdraaien maar tegen je gevoel ingaan loopt zeker slecht af

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Paarsblauw is ook echt wel een prachtige kleur. Vlas is sowieso al gewoon prachtig. Maar ga je het nu ook schilderen? :) Ik denk het zomaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook ik kende de uitdrukking niet maar ze spreekt wel een beetje voor zich. Mooi dit? Gewoon mooi? Nee joh, allerprachtigst breng je het weer in beeld. Dat je oog hebt voor moois dat bewijs je wel keer op keer. Een hele fijne nieuwe week!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig Dien, je bent een kunstenaar met de klikklakdoos hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goede morgen Roos, als kind woonde ik aan de rand van het stadje waar het 'boerenland' begon, ik heb dan vaak velden blauw gezien, als er weer vlas werd geteeld. En als het op schoven stond te drogen na de oogst, speelden we , tot ergernis van de boer, vaak verstoppertje tussen de schoven. Fijne maandag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Klaproosje.

    Prachtige bloem en zeer mooie kleur.
    Mooie foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige close ups van dit vlasbloemetje.
    De achtergrond is betoverend en zijdezacht.
    Heel mooi ! De laatste foto springt er voor mij uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. bijzonder mooi zo'n veld met vlas in bloei Roos

    hier zie je dit zelden

    in het noorden van Frankrijk dan weer wel

    prettige dag Roos

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier zie je dat ook niet. Het moet wel mooi om zien zijn.
    Mooie foto's in ieder geval;
    fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha die lieve Dien, zou je mij je adres kunnen sturen aub? sb125104@telfort.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou Blue Monday ligt al achter ons, of in het vooruitzicht.
    Het nummer ken ik heel goed, ook voor de volgende Bankshow.
    Maar de kleur blauw brengt vele herinneringen terug. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  15. iets Blauw blauw laten (=iets maar laten voor wat het is, er niet meer over praten)

    Nog nooit gehoord dus.. heb het even opgezocht, en als ik dit dan lees, is het wel hoe ik opgegroeid ben, het nergens over hebben, wat ook bacht... pijn of dingen waar ik last van had, kon niet... zeurde je niet over, dat deed Tante D... wel... bijvoorbeeld, of tante M... en andere Tante M...

    Maar ja... als je dan denkt dat dingen normaal zijn, dat iedereen dat heeft... en het blijkt anders... heb je toch uiteindelijk een probleem.

    En soms... heel soms... is het verstandig om het er niet meer over te hebben.

    In dit geval, de vlas, wauw, wat staat dat er mooi bij! Dat heb jij weer prachtig gevangen!

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Inderdaad: blauwer dan Vlas kan het niet worden. Wat een geluksjuffer ben jij toch! Gisteren Vlas en vandaag het zandblauwtje. Dat is het enige blauwtje dat ik wil lopen (-:
    Het is een undursteetmunt dat je foto's prachtig zijn!
    Dag liefie, dikke liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die kaart met die tekst van Toon Hermans is zooo mooi. En wie is 'Hij' in het gedicht?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zo mooi die bloemetjes, prachtig vast gelegd, en ze bloeien maar zo kort Dien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een hemelse hemelsblauwe serie. Ik weet sinds kort dat vlas zo mooi bloeit.
    💙💙💙

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥