One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












20-07-2020

21.07. Be someone who...











De ze foto's  zijn al enige tijd geleden  genomen,
toen de mais  nog  laag  stond,










Maar ik kwam ze nu  weer tegen en dacht...








Dien... wat  zeur je nou,
plaats die  foto's...









je weet het  hé,
gekke mensen  praten altijd  tegen zichzelf :-)










De wulp stond héél ver weg,
in door het inzoomen krijg je  énorm veel vertekening








Maar  ik  vond de bewegende maïs zo mooi
het is  nét een  tekening..







De wulp staat  op de rode lijst...



Dus  alsjeblieft, 
laten we het samen niet zó ver komen
dat ze écht tekeningen  worden.




ik kijk uit naar  jullie  morgen :-)


💚

16 opmerkingen:

  1. Als je oog voor de natuur hebt zie je veel.
    Zo lopen hier vaak Scholekster in de wijk, ze smullen hun buikje rond. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een gebeten natuurfotograaf en pixel pieper zal zeggen dat je foto's niet scherp zijn, en niet verder kijken
    Ik zeg dat je foto's heel geslaagd zijn, zeker in de boodschap die je erin hebt gestoken én de moeite die je doet voor het dierenrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag de wulp vandaag ook al bij een log van iemand anders. Dat is grappig. De foto's zijn prima hoor. Je kunt je verhaal er mee overbrengen.

    Love as always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi dat je zo'n dier dan toch voor de camera krijgt. Ik geloof niet dat ik die al in het echt heb gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helaas ja, maar ik vrees dat het niet aan ons ligt. Onder andere de landbouw is hier schuldig aan omdat er steeds meer schuilplekken verdwenen zijn, maar ook voedsel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik zag het beestje nog nooit
    voor heel ver weg staat hij er nog duidelijk op
    perfectie hoeft al lang niet meer, als je je maar amuseert :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede morgen Roos, ik ben al tijden geen wulpen meer tegen gekomen maar gelukkig zijn ze er nog al zullen ze het wel moeilijk hebben.
    Mooie fotoserie van deze vogel. Ik wens je een fijne dinsdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De wulp is sinds 2019 ook niet meer gezien bij natuurgebied de donken en in andere omgevingen waar deze veel voorkwam. De Wulp heeft maar liefst twee maanden nodig vanaf het eerste ei totdat het laatste jong uitvliegt en zoveel rust is de Wulp in het boerenland niet gegund. Wel heel triest want ook de grutto heeft het moeilijk. Maar je serie is wel mooi ook al was het ver weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb dat "beestje" volgens mijn weten nog niet in het echt gezien Da's veu ae ogen oat venne kop te bleten he Grts Weer prachtbeelden van die wuivende mais !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een bijzondere snavel heeft zo'n wulp zeg! Ik ga eens opletten of ik ze hier ook kan spotten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt gelijk dat je deze serie toch laat zien. De wulp verdient een plekje op alle weblogs.
    De foto's met de groene rijen krijgen zo een beetje het effect van een Van Gogh. Bijzonder dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou ja Dien! hahahahaha Wat Di Mario zegt, was dus bij mij... hahahaha prachtig, en ook bij mij, zo ver weg, dus ja, wat doe je dan, gewoon plaatsen, te bijzonder ook omdat ze op de rode lijst staan. bij mij kwam er een paartje aan te pas zelfs...

    Prachtig, in het maisveld, bij jou in de buurt, dat had ik niet gedacht dat ze daar ook kunnen zitten.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt de wulp mooi op beeld gekregen Dien.
    De maais is hier voor heel hoog geworden, goed weer denk ik hiervoor.
    Nu zie ik de koeien en de paarden niet meer.

    Gezellige dag.

    x Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is toch duidelijk te zien dat het een Wulp is hoor Dien!
    Natuurlijk moet je deze plaatsen en dat heb je nu dan ook gelukkig gedaan.
    Dat mais is inderdaad prachtig om te zien. Geweldig mooi licht over en door de bladeren heen,
    Echt fantastsich!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk een wulp, ik krijg dat niet te zien hoor en zeker niet in zo'n mooie omgeving.
    Je fantasie gebruiken, dat kan jij toch!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥