One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












08-01-2015

09.01.Regen








*KLIK*
Onder moeders paraplu
Openen in nieuw venster en klein maken




Regen

bij regenweer
slaan je gedachten op hol
-moet ik daar nu door
-goed voor de boeren
-erg voor buitenwerkers
-op bureau die natte kleren

lopen met ontblote hoofden
lachend in de regen
gelaat sterk geprikkeld
huppelen door de plassen
vrijheid is geweldig

velen zijn verbaasd
vinden het te gek
na-apers gespot
dansen met open armen
massa’s regen vangen
blijheid in de straten
bij regenweer

Ela


Heerlijk zo'n dag regen,
dat spoelt je aura lekker schoon,
en heb je kans om mooie foto's te maken,
van mensen die er tóch door moeten: -)

tot morgen ,
xxx





38 opmerkingen:

  1. Eerlijk Dien, ik vind de regen veel leuker wanneer ik erin loop dan wanneer ik er door het raam naar kijk, dan voelt het mistroostig aan. Maar ik beken, er is een hoekje bij me af ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) maar nee, het is lekker, je aura wast schoon, vind ik ook hoor dauw:-)

      Verwijderen
  2. Onder moeders paraplu Dien, in een zomers buitje......lekker
    Maar de na zo,n regendag als vandaag daar heb ik toch gauw genoeg van
    Leuke foto................
    groetjes Christiene.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja, het was een natte dag vandaag, maar ja, die horen er ook bij en heb je er ook tussen! En vooralsnog geeft het geen problemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zeg tegen Shirel.. wat een regen he... Ja zegt ze, gelukkig maar, want dan krijgen de dieren tenminste hun drinken.....
    Geen speld tussen te krijgen. Ik weet nog niet van wie ze die wijsheid heeft ;-)

    Love As alwyas
    di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij zijn ook blij met elke druppel maar voor de toeristen is het minder leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Af en toe een buitje is goed voor groei en bloei.
    Maar zo'n hele dag , dat is weer veel van het goede...!
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. paraplu foto's zijn ook niet mis als het een beetje fotogenieke exemplaren zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik fietste 40 minuten door de regen en lekker dat ik het vond! Nee, niet toen ik binnen stond en bedacht dat ik moest gaan fietsen.
    Maar het was lekker warm in mijn regenpak en ik kwam schoongespoeld thuis!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goede morgen Roos, bij mij ligt het aan mijn humeur of ik regen leuk vind
    Soms wel en dan spring ik door de plassen en soms niet, tja niets veranderlijker
    dan een mens.
    Ik wens je een fijne vrijdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat s ook zo, de ene of de andere keer maakt dat veel verschil ja :-)

      Verwijderen
  10. Ik ben toch blij dat de meeste regen er naast valt.
    En als je nog gaat steppen, houd de wind in de rug .....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb nog geen mail gehad dat het niet doorgaat A:-) dus ja het gaat door

      Verwijderen
  11. Ik heb zo hekel aan paraplu's. Ik ga vandaag niet naar buiten. Veel te slecht weer.
    Hier waait zo hard. Morgen word nog erger waaien.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Moest dat maar kunnen dat je aura door de regen schoongepoetst wordt, we zouden die naar al die fanatici kunnen sturen die de democratische maatschappij willen verwoesten zodat zij 'het licht Gods' mogen zien...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. tja gerda, ik ben bang dat daar de zondvloed wel voor nodig is :-)

      Verwijderen
  13. Mogguh Dien,
    Ik heb precies geen hekel aan regen. Regen kan heerlijk aanvoelen maar ook een reden zijn eens dat binnen klusje aan te pakken. Of gewoon een keer luieren op de bank met een goed boek :D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goeiemorgen Klappernootje!

    Precies!
    We zijn niet van suiker, dus we kunnen rustig nat worden.
    Gewoon goeie kleding aantrekken!

    En wat betreft het leven: we laten ons nog lang niet kisten!!

    Heb het goed morgen, met plezier en jolijt...

    Dikke knufffffff.... van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ja leuk en met een hartje op de achtergrond :-)
    gisteren is m'n aura heel schoon gewassen, door de plensende regen naar de kiné
    ipv de 'rode warme lamp' op m'n rug, die op m'n broek gericht haha

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik was mijn aura lekker onder de warme douche Klaproos, maar ik geniet ook -van achter het glas- van iedereen die dat in een regenbui doet.....
    Ik wens je een spetterend weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik moest gisteren een paar keer naar buiten in de stromende regen dus ik ben helemaal schoon geregend en hopelijk ook mijn aura.
    Fijne dag Klaproos.
    lieve groet
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ach dat beetje regen....er zijn ergere dingen. Toch?! Maar de foto vind ik heel leuk...moeder en kind lopen onder de paraplu een soort van synchroon! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De uitspraak bovenin vind ik het allermooist! Niets ten nadele over het gedicht van Ela, maar positief blijven ben je verplicht aan jezelf ;-)
    Vroeger vond ik het heerlijk om te hardlopen in de regen. Er zit dan veel meer zuurstof in de lucht...
    Liefs en een opgewekte knuffel <3

    BeantwoordenVerwijderen
  20. als ik ergens een hekel aan heb ,is het wel aan paraplu's..

    vandaar dat mijn aura er niet slecht voorkomt..

    dat denk dan toch

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijke foto en regen heb ik nooit erg gevonden :-0
    Heerlijk bescherm door je parapluie stap je door je eigen wereldje :-0
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  22. voor mij mag zo'n regendagje gerust hoor!
    Het verlicht je geest... ;-)

    Liefs,

    Billy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Donker en triest maar het heeft hier niet zo hard geregend als op jouw pluutje foto :-)
    Ook de harde wind valt hier tot nu mee .
    fijn weekend Dien
    XXX


    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ben wel blij dat het regelmatig regent. Zo der dat zouden we niks te zeuren hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De laatste dagen wel heel erg veel regen gehad,
    maar als ik eenmaal nat ben vind ik het ook niet erg meer
    om door de regen te lopen hahahahaha.....
    Geniet van de avond ;-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wel jammer dat dochterlief niet net zo'n mooie paraplu heeft als haar moeder. ;-)
    Ook al is het hondenweer, jij moet er altijd uit met je beide jongens.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥