One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












10-01-2015

11.01. Grafschrift








*KLIK*
Robert Long - Grafschrift
Openen in nieuw venster en klein maken




Het maakt me niet uit,
als ik dood ben gegaan.
of er een kruis of een steen komt te staan.
En of ze achter me aan naar het graf zullen sjouwen.


Maar als je een steen nodig vindt
en als je een grafschrift verzint.
Zoek dan een tekst die men altijd graag leest,
van dat de tijd alle wonden geneest.
Of dat ik altijd op zoek ben geweest
maar één zin die moet je onthouden:


Zet alsjeblieft op mijn steen:
Iemand, in elk geval één, heeft er van me gehouden.


Robert Long





41 opmerkingen:

  1. Een goed lied, het is waar als je er niet meer bent ben je er mee klaar.
    Wat men voor je plaatst of schrijft, ik voor hun zelf. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. héél erg spijtig Hanny, ja dat kan ik me voorstellen, het is echte niet de bedoeling je pijn te doen.

      Verwijderen
    2. Dat weet ik. Ik neem je niets kwalijk, maar ik kreeg het even te kwaad en daarom reageerde ik zo.

      Verwijderen
  3. Mooie tekst, mooi lied en mooi gezongen door Robert Long.
    Wat je in je hart bewaard...tja, je raakt het nooit meer kwijt,
    maar het kan, met de tijd, wel minder plek gaan innemen.....
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi lied. Maar er zijn er vast een hoop mensen die van je gehouden hebben. Ik denk niet da ze allemaal op die steen kunnen staan.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) ik heb aan één genoeg Mario, als het dan écht is geweest ... vind ik het mooi genoeg:-)

      Verwijderen
  5. Ha Dien een mooi lied..................
    Het is natuurlijk mooi als er over na word gedacht
    dat de tekst overeen komt
    wie men in het leven is geweest
    Wens je nog een lang en gelukkig leven
    en voor morgen een fijne zondag
    liefs een groetje Christiene.........................

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel lieve christiene,
      we hebben nét een heerlijke steptocht achter ons, van 12,5 kilometer,
      we voelen ons kipfit:-)

      Verwijderen
  6. Tekst en foto zijn mooi en passen bij mekaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wens je nog heel veel tijd om er over na te denken.
    Mooie zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. *zucht*
    Wat een ingetogen en mooi log is dit weer geworden lieve Klapper, tekst en foto vullen elkaar perfect aan!
    Ik hoop alleen dat jij er nog lang niet aan denkt heen te gaan, ik kom liever op je blog dan op je graf hoor...
    OT: bedankt voor de felicitaties meid en hopelijk kan jij er een mooie zondag van maken, zonder zorgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie tekst heb je erbij geschreven.
    Prachtig muziek om naar te luisteren.
    Ik ben stil van.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goede morgen Roos. Robert Long kon het mooi zingen.
    Ik denk dat er tijdens je leven toch meer mensen van je
    gehouden hebben dan je denkt. Maar ik wil na mijn dood
    geen steen, geen graf, alleen maar wat as, dat drijft op de
    golven en dan zinkt in de eeuwige zee.
    Ik wens je een fijne zondag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. begrijp ik haba, ik denk het ook, altijd meer als je zelf denkt,
      ik wil op een natuurbegraafplaats komen liggen:-)

      Verwijderen
  11. Heel mooie hoek op die rij graven. Waar heb je die foto gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mogguh Dien,
    Wat een prachtige tekst he..
    Ik vond als kind nooit wat aan Robert Long maar jaren geleden hoorde ik wat liedjes en dacht ik.. wat een mooie teksten.. Dus de teksten zijn hier voor mij belangrijker dan de muziek.
    mooi logje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gelukkig hebben we de herinneringen en wens ik je nog heel veel tijd voor je hier echt over hoeft te beslissen x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige combinatie van tekst en foto Dien, één om te onthouden!
    Maar dat mag voor mij nog wel heel lang duren (hoop ik).


    Een goede week toegewenst x.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel han, ja het mag nog heel lang duren, ik ben het hier nog lang niet zat

      Verwijderen
  15. een logje dat tot nadenken stemt Roos..

    prettige zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een mooier grafschrift bestaat niet. Een grafschrift! Vroeger ....heel lang geleden ....dacht ik dat het een schriftje was....waar je iets mooi in kon schrijven. Maar nee. Het staat er al.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Kan niet mij grafschrift worden.....
    Ik ben een gelukkeling, er waren er meer die van mij houden .......

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb het liefst zo'n antiek stenen kruis op mijn graf. Verder niets...
    Alhoewel ik wel een leuk grafschrift zou weten: "Hier lig ik dan in mijn laatste bed. En eindelijk zonder slaaptablet."
    Mag ik voor een keer iets van enig commentaar geven? Een kleinigheid slechts, maar mijn oog valt er steeds op, en dat doet zo'n zeer:
    Bewaard is met een T. Echt waar ;-)
    Liefs en een dikke knuffel xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) jij wel Kakelino, jij mag alles zeggen:-) het is een plaatje van het www.
      ik kan het niet veranderen :-)
      morgen is het weer weg moet je maar denken:-)

      Verwijderen
  19. Een tekst om te onthouden.
    lieve groet
    lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jammer dat ze zo iets moois met een dt fout op het www gooien. Prachtige tekst van Robert Long en wat heb jij er weer een mooie foto bij uitgekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) ach ja, ze veranderen zo vaak het is niet eenvoudig hé.:-)

      Verwijderen
  21. Owww ja... dat lijkt mij ook wel fijn om nog even te constateren. Mooi!
    En ik moest lachen om die d en t... daarvoor heb ik op de middelbare school een extra taakopdracht gekregen en sindsdien gaat het vaak goed ! ☼ Maar het kan zomaar even verwarrend zijn, ik herken dat.
    Ik zag hieronder ook nog mooie dingen en dingen die me verontrustten... denk dat ik je snel weer eens moet schrijven.
    O ja, dat liedje van Labi Siffre o.a., prachtig! Moet ik tegen dat de Top 2000 weer in gedachten komt, ook eens bedenken.

    Dankjewel voor je reaktie Dien. Glinsteren, daar hou ik wel van :) En voor de rest mag er inderdaad nog wat opgeruimd worden maar ja... misschien zit je een keer tegen de grens aan tegen je 55e. Dan moet het maar zo.

    Een goede week!
    Liefs van hierzo,
    Clemens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel Clemens, je bent een engel,
      het is druk druk druk en daartussenin heerlijk niks doen :-)
      xxx

      Verwijderen
    2. Een engel tussen de elfjes ! Mensen die hier binnenlopen zullen wel denken.
      Niks doen is (oké, soms dan) heeeeel goed.

      Verwijderen
  22. Indrukwekkende foto en woorden. Ik lees niet alle reacties die bij jou worden gegeven, dat is niet te doen, maar "per toeval" wel die van Hanny. Door de reactie van Hanny schoot me een brok in de keel. Liefs van Jetske

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥