One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












31-10-2013

1 en 2 november 2013





*KLIK Locus iste *
Openen in nieuw venster en klein maken





Elk jaar weer op 1 en 2 november



gedenken we met z'n allen onze overledenen,



Het worden er steeds meer naarmate we ouder worden



en het lijkt ook steeds meer,
steeds vaker jonger te worden,



vanuit het niets ineens doodziek,
niet meer te helpen,



niets meer aan te doen,



een vreselijke boodschap ,
als je nog zoveel plannen samen had,



midden in het leven stond,



en dingen wilde realiseren
een gezin stichten,
afstuderen



samen oud worden,
een fijne oude dag hebben



voor heel veel mensen die ik ken
kwam die droom niet uit,



Heel erg spijtig genoeg



De dood in jouw wereld laat je nadenken
over het leven dat je leidt



en ik ben door schade en schande
tegenslagen en héél veel geluk in mijn leven



zo ver gekomen dat ik me niet meer door triviale zaken uit mijn slaap laat houden,
of van mijn geluk laat beroven



dood en ziekte kan je hele leven op zijn kop zetten,



en nu 1 en 2 november,
denken we aan onze doden



en weten dat we niet met hen leven kunnen



ze hebben ons een basis gegeven
en daar bouwen wij op verder.



Onze doden,
we zullen ze niet vergeten.

xxx



38 opmerkingen:

  1. Een mooie log Klaproos, je zet me stil.
    Mijn gedachten dwalen af, men verruilt het tijdelijke voor het eeuwige. Hans

    ot, blijkbaar ben ik niet op de hoogte met meisjes namen.
    Heksen ook niet echt, meer met Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi ingetogen
    op deze dagen denken we eens extra aan overleden dierbaren
    t kan plotsklap gebeuren, t kan een lijdensweg zijn, jong en oud, allen maken we het mee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi…
    in woord en beeld, Rooske!
    Lieve knufff groetjes Anna xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik las ergens: "ik voel een enorme vreugde bij de gedachte dat mijn dood volstrekt onbelangrijk is."
    en vond het een mooie zin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Dien! en vergeten doen we ze idd nooit :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelf denk ik elke dag aan wie van mij is weg gegaan... Maar ik begrijp heel goed dat jij door je ziekte en het erge waaraan je ontsnapt bent, op deze dagen nog iets meer over de dood nadenkt lieve Klapper... Wat een prachtig log is dit, je hebt jezelf weer overtroffen, zo veel is zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik word er stil van Dien .....

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag lieve Dien...

    ja... dat is een mooie gewoonte.
    Eigenlijk doe ik er niet aan, ik bedoel... aan allerzielen of zo.
    Maar ik brand wel elke dag een kaarsje bij de foto van mijn ouders.
    En bij de foto's van mijn twee overleden zussen.

    Dat doet goed en je voelt je er even heel verbonden bij...

    Mooi, die foto van die letters met dat licht dat er doorheen valt.

    En die engel... mooi gezicht...

    Dagdag!
    Fijn weekeinde!
    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leven gaat niet zonder de dood.
    Alleen soms valt het erg hard als iemand heel jong overlijd.
    Maar het is zoals het is, en niet anders. Leven moeten we zolang we leven.. Leven, en er van genieten/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig blog Klaproos, zo uit het hart....
    Heb een fijn weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi, het sluit zo mooi aan bij mijn gevoel van gisteravond (Allerzielen avond hier in de buurt)
    Wat is er een hoop om dankbaar voor te zijn x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Dien,
    Een heel mooi blog. Een moment om stil te staan na het lezen van je blog.
    In gedachten..., herinneringen...., mooie en minder mooie momenten.... het hoort bij het leven....
    in zoete herinnering met daarbij ook een glimlach....met andere woorden...pluk de dag en geniet van het nu!
    Fijn weekend.
    gr.
    Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gied dat je er aan herinnerd . T. Isallerzielen.
    Vandaar dat ik vannacht gedroomd heb dat we mijn moeder gingen verhuizen.......

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heel mooi met veel respect gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een heel mooi blog. Prachtig opgeschreven.
    Als je katholiek bent opgevoed, zijn deze twee dagen heel belangrijk. In protestantse kringen worden meestal op de laatste zondag van het kerkelijk jaar de overledenen van het afgelopen jaar herdacht. Dat is de reden dat 1 en 2 november voor mij niet zo'n betekenis hebben als voor katholieken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het lijkt zo Klapper, want als je zelf jong bent lijkt vijftig al oud, maar als jezelf ouder bent... dan lijkt het zo jong. Mooi dat je je dierbaren herdenkt.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een mooi herdenkings- log, met een brok in mn keel gelezen!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi Klaproos,
    En nee vergeten doen we ze zeer zeker nooit.

    lieve groet
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Klaproosje.

    Een heel mooi blog, waar je zoals altijd, de juiste woorden bij de juiste foto's weet te zetten.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi stemmig blogje.
    Ik ben niet opgegroeid met Allerzielen, maar dat wil niet zeggen dat ik nooit even stil sta bij de overledenen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik denk er iedere dag aan' je hebt er weer een heel mooie log van gemaakt met prachtige woorden en heel mooie serene foto's Klaproosje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Iedere dag leven ze toch met mij mee maar iedere dag ook een gemis xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een mirakel hoe je het telkens weer voor elkaar krijgt: de mooiste foto's en de prachtigste teksten. Ook vandaag weer: klasse Dieneke.
    Al zou ik willen, dan zou ik de doden nog niet vergeten. Daarvoor heb ik sommigen gewoon te lief! Maar met wie ik geen band heb/had, ben ik snel klaar hoor... Maar de lieverds herinner ik me voor de rest van mijn leven. Fijn weekend <3

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hele mooie log en wij zijn idd de generatie die nu aan de beurt is, dus pluk de dag en geniet !
    En de doden (sommigen) hebben ook gemaakt, wat we nu zijn :-)
    Fijn weekend

    @ En werken je feeds al ?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Morgen Allerzielen ligt meer in mijn lijn en zal dan ook zeker het kerkhof even bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Herdenken doen we de doden regelmatig, vandaag hadden we het er over en constateerde dat we de graven maar weinig bezochten. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zelf vind ik deze dagen niet echt speciaal geschikt om de doden te herdenken, ik doe dat immers elke dag van het jaar. 's Morgen bij het opstaan er even aan denken en ze allemaal een goede dag toewensen, want ze zijn daar nog ergens, in mijn hart...
    Jij ook een goede dag hé lieve Klapper, maak er meteen maar een héél gelukkig weekend van wil je?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Het leven zit maar gemeen in elkaar, en daar moeten we het mee doen. Soms is het best aangenaam, maar ook heel vaak helemaal niet. Leven is leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nu gedenk ik niet op een speciaal daarvoor aangewezen dag.
    Meestal, praat ik met mijn doden als ik iets tegenkom, of doe
    wat me aan hen doet denken.
    Mijn goede vriendin Moira, heeft voor mij iets te maken met golvende
    korenvelden en altijd liefdevol naar alle mensen toe zijn.
    Mijn moeder gedenk ik soms als ik één van haar recepten sta te
    gebruiken bij het koken. Zo hebben al mijn doden een verbinding met
    iets in mijn leven, en op die momenten gedenk ik ze en praat tegen ze.
    Misschien een beetje geschift, maar ja zo ben ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Elke nieuwe dag is er ééntje om te plukken roosje, het kan idd vlug gedaan zijn, het leven is vaak niet eerlijk!
    Je hebt me geraakt met je prachtige foto's en sprekende details!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Roos, ik heb uit deze serie weer een paar mooie beelden ingepikt en inmiddels tot fotoknutsel verwerkt.
    Hij staat als nieuw log, mocht je even willen kijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Het is soms oneerlijk verdeeld, maar daar kijkt de man met de zeis niet naar. prachtig in beeld gebracht Dien!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. ...ach lieve Roos je hebt gelijk ...alle dagen zijn niet hetzelfde en soms wegen zelfs gedachten zwaar...groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heel mooi dat je hier aandacht aan schenkt Dien.
    Mijn vader was afgelopen 24 oktober 50 jaar dood.
    Hij was 29 toen hij verongelukte en ik was nog een klein meisje van 6.
    Nog steeds mis ik hem en ga ook nog steeds naar zijn graf.
    Daar hoeft het voor mij geen Allerzielen voor te zijn, maar ik vind
    het een prachtig initiatief :-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥