One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












24-10-2013

25.10 Cherchez La Femme





*KLIK Cherchez La Femme*
Openen in nieuw venster en klein maken





Wat zo geweldig was, in Wissant
Was dit ogenblik,



Kippenvel .. echt waar
We stonden op dit punt,
en hoorden geblaf en af en toe een schot



Jagers in het veld,
Amaai.



Ik ben niet voor de jacht,
want ik denk dat er niet zó heel veel wild meer zit



Het heeft weinig overlevingskansen met zo’n overmacht.



Maar deze reeën stonden erbij: -))



En keken er naar : -)
Kippenvel, ik zweer het je
Dag meiden,
uitkijken volgende keer weer hé : -)
laat je niet te grazen nemen,

en webbies jullie ook niet hé,
laat je niet voor het lapje houden, door krek eender wie: -))
* zingend logje verlaat *
Cherchez La Femme,
ohoeeeee, doobie doo…
Oooh that's amora, Cherchez
Amora amora be mine, be mine
Devine Oooh that's amora, Cherchez
Cherchez la femme
Se si bon, Se si bon, Se si bon
:-)

xxx



47 opmerkingen:

  1. Leven moet niet te complex worden.
    Ben zelf ook gen liefhebber van de jacht of slacht.
    Soms moet het, maar nee, niet mijn ding. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hans ik denk niet dat het moet...
      de natuur kan zijn zaakjes prefect zelf regelen denk ik ..
      het is meer een sport voor de elite geworden, geen noodzaak, maar puur voor hun eigen genot,
      dieren doodschieten.
      ik vind het wreed, te weten dat veel dieren een akelige dood sterven omdat de jagers niet goed kunnen schieten en een dier nodeloos pijn moet lijden,

      onnodig wreed bah, afschaffen zeg ik,

      Verwijderen
  2. ...de reeën maken inderdaad weinig kans daar...met de zee en krijtrotsen aan één kant en het brut geweld aan de andere kant...groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vreselijk René, ik probeer maar te denken dat er veel struikgewas is waar ze in kunnen schuilen,
      we zagen er een dag later wel twee in open land liggen...
      weinig dekking van de natuur, jammer van zulke mooie dieren als je eens in die ogen hebt gekeken
      eet je nooit meer wild, of je moet harteloos zijn.......
      xxx

      Verwijderen
  3. hopelijk blijven de herten ver weg van dit stoere geweld
    mooie foto van de beestjes zo in de verte
    en jij blijft er vrolijk bij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. echt wel ann, wij waren helemaal vrolijk en uitgelaten en hebben de jagers uit staan lachen :-)

      Verwijderen
  4. Van de jacht hou ik helemaal niet. Het idee om weerloze dieren neer te knallen voor de lol, stuit me tegen de borst. Hopelijk blijven de meiden ver buiten schootsafstand.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hanny ik snap je helemaal,
      lees mijn commentaar bij hans maar,
      zo denk ik erover.

      dank je wel voor je nimmer aflatende reacties,
      xxx

      Verwijderen
  5. Zo te zien aan hun opvallende kledij zijn die jagers nogal bang om elkaar te raken, die kleur knalt eruit ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. er zijn in het verleden wel eens ongelukken gebeurd jan, vandaar,

      Verwijderen
  6. Daar zouden ze een hele dikke, vette boete voor moeten krijgen...!

    Op naar een mooi weekend meis, zonder geknal.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vaak vinden de mannen de vrouwen wel hartstochtelijk, maar ook koeltjes,
    maar zodra ze de droomvrouw gevonden hebben komt hun jachtinstinct naar boven. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaaa, dat zou kunnen wim, ik ben daar niet achter gekomen:-)

      Verwijderen
  8. Dien, het onderwerp spreekt mij niet zo aan, maar je hebt er een mooie fotografisch invulling aangegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan me voorstellen dat jullie (ze) hebben (uit)gelachen :-). Op naar een mooi weekend Dien! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zouden beter net zoals jij, mooie foto's schieten in plaats van wild hé lieve Klapper?

    zes jagers stappen deur het veld, klakkeboem
    en daar lopen twee hazekes welgeteld
    hazevent en hazevrouwe, uw uren zijn geteld
    vlucht zéére, haast u gauwe, zes jagers in't veld

    en met zijne neuze langs de grond, klakkeboem
    loopt er ne grote stommen hond
    hazevent en hazevrouwe, kruipt diepe in de grond
    vlucht zéére, haast u gauwe voor die loebas van nen hond

    den eerste jager mikte en schoot, klakkeboem
    zodanig mis diene loebas dood
    hazevent en hazevrouwe, springt over de diepe sloot
    vlucht zéére, haast u gauwe, grote loebas is al dood

    den tweede jager, den baas van d'n hond, klakkeboem
    vlamde dien eersten tegen de grond
    hazevent en hazevrouwe, 't was eerst die stommen hond
    vlucht zéére, haast u gauwe, der ligt nen jager op de grond

    maar nummer drie had dat gezien, klakkeboem
    en daar zakte dien tweeden ook al deur zijn knien
    hazevent en hazevrouwe, je moet ni ommezien
    vlucht zéére, haast u gauwe, al twee jagers deur hulder knien

    en 't liedje eindigt ongehoord, klakkeboem
    zes jagers liggen daar vermoord
    hoort mensen, haast u gauwe, zes jagers zijn ongehoord
    deur een haze en zijn vrouwe schandalig uitgemoord
    © Willem Vermandere

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zo heftig als willem het doet zou ik het ook weer niet willen :-)

      Verwijderen
  11. Goede morgen Roos, ik heb eigenlijk ook iets tegen plezierjacht. Ik snap niet dat iemand puur voor de lol iets levends dood kan schieten en vergeet niet dat er soms dieren maar half geraakt worden en ergens ellendig creperen. Dat er soms een teveel aan dieren is en dat er een aantal weg zullen moeten om het evenwicht te houden, daar kan ik wel wat van begrijpen, maar laat dat dan door één of twee professionele jagers onder toezicht van de boswachter uitvoeren. De zwakke, oude of zieke dieren eruit zoeken en deze met één goed schot doden. Maar ja die hebben niet veel handelswaarde bij de poelier natuurlijk.
    Mooie foto's heb je weer gemaakt. Fijne vrijdag en een mooi weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee haba dat zullen wij denk ik nooit begrijpen...
      vreselijk om dat te moeten zien hé

      Verwijderen
  12. Ik ben absoluut tegen de jacht. Hier lopen ze ook gerust met 30 jagers op het veld. En dan zie je 1 of 2 haasjes wegrennen... pang.. Het slaat nergens op.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jacht wordt natuurlijk voornamelijk toegestaan omdat wij mensen vinden dat er teveel wild in ons leefgebied rondlopen. Wat we nog weleens vergeten is dat hun leefgebied ondertussen bijna niet meer ontstaat omdat we er huizen en of asfalt hebben neergezet.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja dat is het probleem mario, we pikken alles in van de dieren

      Verwijderen
  14. Gelukkig konden zij nog wegkomen voor dit oneerlijke 'gevecht'.
    Je hebt er wel een mooi blogje van gemaakt!
    gr.
    Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  15. dit is wel een hele grote overmacht ,als ze nou al eens zouden beginnen met het aantal jagers te reduceren naar èèn dat zou al een eerlijker geheel ziijn en dan is afschaffen niet zo,n grote stap meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jij ging zeker heel hard een liedje zingen Dien, om de hertjes te verjagen ;-)
    In Frankrijk is de jacht nog heel gewoon, het zal moeilijk zijn om dat te veranderen helaas.

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben echt wel gezongen ja:-)
      en staan lachen en joelen:-)

      Verwijderen
  17. Machtig mooi schouwspel en dat de hertjes er goed uitgekomen zijn....Heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een bijzondere serie, Klaproos, jagers staan niet zo vaak op foto's.
    Ik ga voor foto één en de twee laatste. Heb een goed weekend.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De jacht wordt pas leuk als de jagers prooi worden......whhahahha, moet je ze dan zien rennen voor hun leven....Net goed, boontje komt om z'n loontje whahahah!
    Ik haat dat macho gedoe van die kerels met hun geweren....bah! Mooie reportage van deze gruwel!
    Nah ik wens je evengoed een fijne dag XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Haaa lekkere flierefluiter!

    Ik moest gelijk denken aan de film Sissi, waarbij ze mee gaat op de jacht en dan, net op het moment, dat er een mooi hert geschoten wordt, heel hard gaat niezen en met een zakdoekje wapperen.
    Dat zou ik ook doen.
    Laat je niet schieten, reetjes!!

    Daarom was ik ook helemaal weg van de Sissi-films.

    Dagdag...
    We houden het eerlijk en schieten niet op hertjes, maar... voor jou wens ik een cupidootje toe!!
    XX, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Audresselles ken ik een beetje, denk dat het in de buurt ligt. Het is daar idd schitterend net zoals jouw foto's alwéér. Duidelijk is hier een lens-kenner aan het werk.
    Vind het leuk als dieren in de buurt komen en blijf ik wel op mijn hoede.
    Zag ooit een lynx op armafstand vandaar ;-) Liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mensen denken in al hun economische wijsheid dat ze kunnen beschikken over leven en dood.
    Dus wordt hier eens een container ganzen gedood, daar eens wagonnetje duiven en elders weer een
    half bos met herten. Om over de kippen, koeien en varkens maar te zwijgen. Hoogmoed, dat is het.
    Het dier betaalt de prijs voor het feit dat de mens het ecologisch evenwicht heeft verstoord.
    Diezelfde mens is nu overigens druk bezig zijn eigen graf te graven. Maar schrijf het, zeg het en men zal het
    in alle toonaarden ontkennen of goedpraten.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo'n mooie plek, de jacht zal hier in BE ook weer geopend zijn vrees ik. Heb het daar niet voor....
    Mooie natuur dag logje.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik zou het wel weten: geweer afpakken en de jager een schot hagel in zijn kont schieten. Is ie helemaal van de trap gelazerd (excusez moi) de luie donder! Schieten van een afstand, het wild zich de blaren laten rennen, en als het is aangeschoten zijn hond eropaf sturen om het op te halen. Er komt geen greintje sportiviteit bij kijken. Niet letterlijk en ook niet figuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. prangende foto's van een ongelijke strijd Roos...

    voor sommigen is jagen een passie,wat ik niet kan begrijpen ...

    fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  26. De Reeën zijn er snel vandoor gegaan...
    ik ben er ook niet voor, ik denk dat de natuur haar eigen
    problemen op kan lossen...
    hebben ze geen jagers voor nodig!!
    en dan ook nog met z'n 8ten...waardeloos...
    je maakt de gemoederen weer los....;)

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hm, jagers uitlachen.... kweenie of ze dat altijd kunnen hebben Dien.... en franse?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gelukkig waren die reen heel ver weg, buiten bereik van deze jagers zo te zien, en gelukkig maar
    Zie hier ook wel eens zo'n ploeg van die gewapende figuren over de akkers lopen, vind het maar niks maar zal ook wel weer zijn nut hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik kan me voorstellen dat je hier gelijk kippenvel bij kreeg Dien!
    En dan ook nog eens zoveel jagers bij elkaar pfff.... kunnne ze wel!
    Prachtig gezicht die reeën boven op die dijk en er ook lekker vandoor gingen :-)
    Onderwerp van gesprek dit.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. aiaiai, jacht. Gemengde gevoelens. Ik heb een jachthond en wij zouden er graag jachttraining mee doen. Maar niet in 't echt, natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥