One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












15-10-2013

16.10 Gladjes glijden wij





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken





Daar lag ze,
Niet langer dan mijn arm lang,
Stillekes in het gras,



Zó stil…..
Dat ik dacht dat ze dood was…



Maar toen ik haar staartje aanraakte
Kroop ze langzaam weg, het gras in, op zoek naar een plekje
Om te rusten,
Te schuilen misschien,
Wat te slapen en in het voorjaar weer tevoorschijn te komen,
Dat zou ik nou ook wel willen doen.

Maar helaas…:- )))
Moeder natuur roept me…:-)))

Tadáááááá : -)

xxx



45 opmerkingen:

  1. Schrok je je geen aap? Jij in een hoekje gaan zitten? Nee hoor, dat willen we niet horen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was een bijzondere ontmoeting! Geweldig mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jij hebt lange armen Dien :-)
    maar dat beestje zou ik niet zo graag tegenkomen, dat is niet mijn ding, liever een eekhoorntje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als de slang niet giftig is loop je geen gevaar.
    heb even met google gezocht, de Gladde slang komt dus in Nederland en België voor, wist ik niet.
    Beschermd, dus lekker laten gaan. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een juweeltje(s), het beestje èn de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooie ontmoeting, alles verliep gladjes neem ik aan? 't Lijkt me een hele ervaring zo'n slang.
    De grootste slang die ik heb aangeraakt was er geen..het bleek een hazelworm....
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha dat is ook een geweldige ontmoeting toch jan:-)
      ik vond dit wel heel bijzonder

      Verwijderen
  7. Toch zou ik die niet graag tegen komen...!!
    Pas maar goed op..!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zelfs slangen doen hun best mooi te poseren voor jou... nu ja, wie wil dat nu niet doen voor zo'n knappe fotograaf zoals jij?
    Winterslaap zit er voor ons, mensen, helaas niet in lieve Klapper, we moeten verder gaan met ons leven. Maar in de donkere maanden komen er heel veel feesten op ons af, dat is toch iets om naar uit te kijken hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goede morgen Roos, ik heb het niet zo op reptielen, ze kunnen prachtig zijn maar ik laat ze maar met rust.
    Ik dacht dat we hier alleen de adder en de ringslang in de natuur rond hadden glibberen, maar zo toch weer wat geleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha die Klappertje,

    een echte, heusche slang... Geweldig!
    Ik heb er wel ontzag voor, want ik heb geen parate slangenkennis. Dus ik zou wel eenafstandje houden.

    Maajt oh maajt... wat maak je toch allemaal mee in de natuur!
    Dagdag!
    Heb het maar weer goed vandaag. Het wordt wat droger, dus we gaan weer banjeren.

    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach nee loutje ze doen iks kwaad,
      ze eten een velmuisje :-)
      zo klein als ze zijn:-)

      Verwijderen
  11. Die zien we hier niet, En lekker slapen tot aan het voorjaar en de winter overslaan.... heerlijk toch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die heb je goed opgemerkt, Dien.
    En het verhaaltje erbij doen de foto's spreken.
    Heel mooi.
    Fijne dag
    gr.
    Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De glade slang is een beschermde diersoort en komt niet zo heel vaak meer voor.
    Je hebt dus veel geluk gehad om deze slang tegen te komen.
    Lijkt me heerlijk om een lange winter slaap te houden.

    lieve groetjes
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Di is fantastisch om die te zien en nog fotobewijs ook top!

    Klaproos een hele fijne dag,

    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een bofkont ben je dat je een slang tegenkwam en ook nog eens kon fotograferen...TOP

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie vondst! Een gladde slang heb ik nog nooit in levende llijve gezien.
    Voorgaande jaren trof ik nog wel eens een adder op mijn pad, maar dit jaar heb ik ook die niet gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik had daar voor geen geld aan die staart gekomen,
    gelukkig zijn er kleine helden met grote cameras die ons dat kunnen tonen. ;-)
    alle liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik zou er wel van schrikken en een ommetje maken..

    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  19. heb deze nog nooit gezien ! Bedoel hier in het wild een slang gezien ! Mooi hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik dacht even dat je een schoenveter verloren was, maar nee een heuse slang lag er op je te wachten. Zeker geen appel bij zich???

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dien je maakt me jaloers, ik heb nog nooit een slang in het wild gezien (alleen in Artis achter glas)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie waarneming. Waarom heb ik dat nou nooit ?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Als kind heb ik er ook ooit eentje zien zitten. tijdens een ivn wandeling. Wat een heerlijk geluk om die voor je camera te krijgen!
    liefs Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Was dit een adder? Die zijn giftig. Je past daar toch wel voor op he? Want een Klaproos is prima, maar een Klapband kunnen we niet hebben. Ook geen Doornroos.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf KLAPPER. Ik zou er geen genoeg van krijgen. Mmmmm, ik denk dat ik hem ook wel op had gepakt. Schitterende dieren. Eén van de mooiste diersoorten die er in deze wereld voortkomen.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) het knuffelgehalte is niet superhoog mario:-)
      wat doe je dan met ze:-)

      Verwijderen
  26. Ah, ja, maar met de natuur kun je alle kanten op he? Al gaat ze wel altijd dóór.
    Brrrr dat zijn nu van die beestjes die ik niet persé hoef tegen te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het was echt heel geweldig clemens, geloof dat maar gerust :-)

      Verwijderen
  27. Heel bijzonder om een slang op de foto te zetten! 't Is ook wel een juweeltje... Ja Dien, lekker winterslapend het jaar uit en het nieuwe in :D

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Vergeet ik nog: de titel is een mooie alliteratie, en de foto een juweeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Werkelijk een prachtbeestje Dien!
    Ik dacht dat ze nu allemaal al hun plekje hadden gevonden maar deze dus kennelijk nog niet.
    En euhhh.... niet aan staartjes zitten hé! Foei!

    Whahahahahahaaaaaaaaa......

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dat was een mooi treffen. Dat je het staartje durfde aan te raken. Brrr.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥