One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












16-10-2013

17.10 Samen





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken





Deze stoere jongen



Lag lekker te dromen op het land waar het leven goed is,



En de dagen 24 uur dragen: -)



Hier lag hij best



Toen ineens…
Hoorde hij de boer aankomen op de trekker;-)



Meneer was méteen alert..



Maar helaas, hij mocht niet mee
Hij kan alleen maar naar zijn harem kijken : -)



De boer kwam alleen maar langs,



Charleroi runderen…
Wat een prachtige dieren hé,
Toch eeuwige zonde om die op te eten …

xxx



51 opmerkingen:

  1. Ik ben het zo met die opmerking over die mislukking eens. Het is inderdaad een omweg. Je krijgt altijd opnieuw de kans om op je bestemming aan te komen.
    Vreemd eigenlijk dat er zoveel mensen zijn die over anderen oordelen en ze die doodlopende weg proberen aan te praten.
    Wat vind jij er van? En je lezers?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hey plaat, wat mijn lezers er van vinden zul je morgen lezen, of overmorgen misschien, ikzelf ben het met het gezegde helemaal eens,
      een mislukking is nooit zomaar een mislukking, bijvoorbeeld leerde enorm veel van mijn mislukkingen,

      een leerschool, een omweg, maar zeker geen doodlopende straat:-)

      Verwijderen
  2. ja ik ben het helemaal met je eens er liggen altijd weer nieuwe kansen op de loer ,als er ergens een deur dichtslaat gaat er aan een andere kant weer een raam open.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hé bas dat is goed gezien:-)
      sommige mensen blijven wel eens té lang naar die dichte deur staren, en zien niet dat er al een raam is opengegaan: -)

      Verwijderen
  3. Ha Dien ! Was even druk en zo, daarom niet gereageerd op je reaktie. Maar dankjewel ! Jaaa...
    pompoenen zijn super. Buiten, al, en fantastische herfstdingen die het huis ook omtoveren. En ik hou zeker
    ook van pompoensoep. Mmm... alleen willen mensen daar altijd wortelen ingooien, ik snap er niks van.
    Geweldig dat je de muziek mooi vond !

    Je vakantiefoto's zijn super. Wat een beessies he, en wat een omgeving.
    En die oude boerderij.. hoe lang zou die er al staan ? Ik kan me levendig voorstellen hoe jullie daar rondstruinden.

    Liefs en een roosje,
    Clemens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, en klopt, uiteindelijk pakten verschillende omwegen goed uit :) Dus een einde zijn ze zeker niet.

      Verwijderen
    2. hey clemens,
      een wortel in de pompoensoep voor de kleur, en het binden :-)
      ik gooi er altijd een hele santekraam in : -)
      lekker pittig sopie, morgen komt er een vriendinneke eten en een pan pompoensoep staat al klaar,
      Ja clemens, ruim 400 foto's, maar het was er ook zó mooi hé:-)

      Verwijderen
  4. ...dit is fotografie naar mijn hart Roosje, groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel René,
      Ik weet zeker dat jij ook gestopt was voor dit heerschap: -)
      xxx

      Verwijderen
  5. Je moet als je hier naar kijkt ook niet aan eten denken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor de stier zat er zelfs geen omweggetje in, hij kan blijven staren. De boer stopte -begreep ik- niet eens, hij kwam alleen langs.
    Het landschap vind ik super, maar 24 uur slechts kunnen kijken naar je harem is toch wel triest, en dat gevoel was wat de eerste foto bij mij opriep, triest!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ah ja jan die eerste foto heeft ook wel iets triestigs:-)
      maar 24 uur naar je harem kijken en bedenken of er misschien eerdaags wel een dame bij je mag komen logeren da's misschien toch ook wel heel gezellig,
      ik vind het een dijk van een foto, die waar hij zijn dames kan zien: -)

      Verwijderen
  7. Een flink rund, die loopt zo door het muurtje heen.
    En dan in zo'n romantische omgeving alleen maar naar je harem kijken. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik neem wel sla met een biotomatensoep (tomaten uit eigen tuin) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vind ik ook, ik ben meer vegi eet heel weinig vlees.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, die krulletjes. Om verliefd op te worden. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is een flinkerd, die lekker ligt te soezen...!!
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi dat deze runderen nog in de wei komen. In de vleesindustrie is dat niet meer evident, om nog maar te zwijgen over de folteringen zoals het wegbranden van horens enz... enz... Vleeseters zijn daar ongevoelig voor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gatsie wim, het zou met koeienletters boven alles wat je leest moeten staan ...

      Verwijderen
  13. Eeuwig zonde je, mar wel lekker natuurlijk :)
    Enne, die eerste spreuk is helemaal waar. Mislukkingen zijn namelijk niet echt mislukkingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig die ene foto (de rest van de foto's natuurlijk óók!) waar je de stier tegen de kont kijkt, hem verlangend ziet lonken naar de vrouwtjes en nog net rechts een flintertje blauwe tractor ziet ;-) Wat een massief beest, hè? Idd zonde om op te eten. Maar hij heeft wel een beter leven dan van een dier van de bio-industrie. Toch voel ik het altijd knagen als ik naar dieren kijk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. we delen dezelfde mening kakelino, da's de mooiste, jammer dat ik niet de ingeving had de boer meer in beeld te laten komen:-)

      Verwijderen
  15. Eeuwig zonde inderdaad, maar tja.. ook ik lust een mals stukje vlees dus ik moet er niet schijnheilig over doen hé Klappertjelief? Het voornaamste is dat die dieren toch een gelukkig leven hebben in hun wei en niet met antibiotica volgespoten worden om sneller vet te worden gemest...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik eet ook af en toe nog een mals stukje gerda, maar het is toch wel heel weinig in tegenstelling tot vroeger

      Verwijderen
  16. Hai Klappernootje,

    daarom eet ik ook geen vlees: het heeft geleefd!!
    En wat betreft die omweg: als je maar niet verdwaalt !
    Want... voor je het weet loop je rondjes en kom je steeds langs dezelfde plekken.
    En da's onhandig ja...

    dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig hoe je een log kan maken rond één thema. Die kunst is je gegeven. Je zal mij nog weinig vlees zien eten, een natuurlijke weerstand gegroeid sinds ongeveer 6 jaar en zeker na dat slechte vlees deze zomer en de gevolgen, neen dank je :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oei joke, dat klinkt niet zo goed hé,
      nee dan gaat je lol wel over

      Verwijderen
  18. Prachtige dieren, je hebt er een mooie serie van gemaakt. Ik eet al jaren geen dieren meer
    (ik jok, heel af en toe eet ik een stukje vis, misschien eens in het kwartaal)
    Ik wens je een fijne donderdag toe

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tja Roosje , daarom eet ik geen k'nijn , heel mooie dieren , maar ook een prachtweg naar de boerderij ! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tja....daar zit een kern van waarheid in Roosje...
    maar als we ze houden, wat moeten we dan met al die koeien...
    wel weer een hele mooi blog...;)

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mijn eerste gedacht hierbij is denken aan Jacques Brel: die zong ooit Vlaanderen mijn land
    en zo lijkt het ook, zelfs grensoverschrijdend. Mooi ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Klaproosje.
    Genieten weer van je mooie foto's en de mooie natuur daar.
    En wat een prachtig rund.
    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie sfeervolle serie weer, klappertje!
    Die stoere jongen kun je maar beter lekker van zijn harem laten dromen dan dat je ruzie met hem maakt. Zo hoog lijkt dat muurtje me nu ook weer niet ...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een pracht exemplaar, en enkel waar hij zich druk over hoeft te maken is zijn nakomelingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige foto dieren en landscape , groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ik zou van bij deze stoere knaap , enige afstand bewaren....

    en harem, mag hij best hebben...maar ik hoef er geen

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een grote dieren zijn dat, ik had dit soort nog nooit gezien. Bedankt voor de info en je mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Foto 7 is een prachtfoto en de kern van je verhaal :-)
    Volgens mij praten andere mensen je een mislukking aan, maar er valt altijd wat te leren van je `omweg`

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtige foto's van een prachtig dier. Een beetje lui, geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een prachtig beest inderdaad! Je hebt het weer mooi vast gelegd!
    En welke weg je ook neemt, zelfs op een doodlopende weg loopt er nog wel een nieuw te ontdekken weg door het dichte struikgewas die weer tot wonderlijke nieuwe inzichten leidt!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een bakbeest he. Maar zo mooi om te zien.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Weer heel mooi omschreven Dien en wat ik ook zo mooi vond op je
    foto's is die oude schuren (zitten vast uiltjes) en de authentieke muur.
    En wat een stoere grote vent is dat zeg. Super.

    Geniet van je weekend meis xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een prachtige omgeving met prachtig licht!
    Mooi beest ook.
    Dat kronkelend pad in de eerste foto roert mij.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥