One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












14-10-2013

15.10. Ze Zeggen





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken





Ze zeggen, dat ik een schooier ben,
ze zeggen, ik drink en ik bras.



Ze zeggen, dat ik er geen liefde ken,
alleen maar de liefde voor 't glas.



Ze zeggen, ze zeggen,
wat zeggen ze niet,
maar niemand weet iets van mijn grote verdriet.



Want een schooier als ik,
heeft toch immers geen hart.



Dus wat weet nou zo'n schooier
als ik ben van smart?



Maar jij alleen kan het weten,
hoe ik alle dagen lijdt.



Ik wil, maar ik kan je niet vergeten,
ik doe je geen verwijt.



Door jou werd ik een schooier,
door een iedereen veracht.



Toch is mijn leven veel mooier,
dan 't jouwe met al zijn pracht.


Manke Nelis

Zo’n aardige man, die wij ontmoeten,
Hij trekt de wereld rond met zijn fiets,
En djembé.
Een prachtige man

xxx


47 opmerkingen:

  1. Als je goed naar zijn portret kijkt, zie je een open oprechte man met twinkelogen. Prachtig doorleefd gelaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Door schade en schande wordt men wijzer, en anderen leren door goed te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zeker een prachtig mens, hij straalt dat af ui zijn gezicht.
    Denk dat hij gelukkiger is dan menig zal geloven. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. t is niet het uiterlijk die telt, mannen in chique pakken zijn echt niet beter, vaak integendeel
    rakende tekst met mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een opmerkelijke mensen kom jij op je pad tegen Dien. Je hebt er ook weer een mooie serie van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een opmerkelijk mens waar ik alle respect voor heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is in ieder geval kleurrijk Klaproos, in meerdere betekenissen....
    Mooie serie, voelde hij zich in het begin niet op zijn gemak door de camera?
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hij genoot er van jan heeft ook een g mail account en waar hij nu ook is, hij kan ze zien:-)

      Verwijderen
  8. O wat mooi, de tekst en de foto's passen zo goed bij elkaar.
    Hij ziet er heel aardig uit, maar dat haar.....o wat zou ik dat eens graag kammen, (lol)
    Hier heb je een mooi stukje leven neergezet, lieve Dien.

    slaap lekker,
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat haar:-) lieve ria, daar mag je niet aankomen hoor, dat moet zo :-)

      Verwijderen
  9. Er lopen mooie mensen op onze aardkloot rond..!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ... en niet alleen een prachtige man, jij maakte er al even prachtige foto's van lieve Klapper. Bovendien is dit log met die tekst er bij nóg mooier geworden, bedankt voor dit pareltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mogguh Dien, Tof om zo rond te reizen. Vrijheid te top. Waar komt hij origineel vandaan? Of weet je dat niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hij vertelde ons dat hij van antwerpen kwam en over de wereld wil gaan fietsen;-)
      jawel een heel mooie zachtaardige man,

      Verwijderen
  12. Wat een leuke ontmoeting met deze ouwe hippie. Een mooi kleurrijk figuur met een zachte lieve uitstraling!
    Mooie portretten!!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is echt geen schooier?! Eerder een wijs man.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bonjour Coquelicot!

    Wat een geweldige man...
    Een echt onvervalste oeroude hippie!!
    Ik zou best een tijdje mee willen reizen.
    Maar ja... dan moet ik toch eerst m'n haar laten groeien...

    Heeee, je plaatst nét wat bij mij.
    Even piepen...
    Dagdag!!
    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja marlou, ik denk dat hij veel verhalen kan vertellen:-)
      toevallig was dat he

      Verwijderen
  15. Hij ziet er heel aardig uit ook ! Bedankt voor uw reactie xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb er mijn hart aan verloren , zowel in de tekst als de foto's.
    Naar mijn mening straalt die man een zekere wijsheid uit.
    En hij is vrij in doen en laten, dat kan je hem alleen benijden
    want ik weet haast wel zeker dat dit een mens met gevoelens is ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. absoluut kay, hoe hij vertelde over zijn ex en zijn kinderen....
      het is toch heel wat om te gaan trekken omdat je denkt dat het zo moet...
      je laat veel achter hé,

      Verwijderen
    2. nee Kay, dat was mijn reismaatje :-)

      Verwijderen
  17. Mijn petje voor hem af....en door z`n log ga je weer denken !!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Onze lieve heer heeft nog steeds vreemde kostgangers, maar dat zijn vaak de minsten niet.
    Dit lijkt me een prachtige en goedlachse oude hippie waar je geen ruzie mee zult krijgen. Je hebt hem knap weten te portretteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Klaproosje.
    Mooie serie heb je gemaakt van een bijzondere man.
    Juist deze ontmoetingen kunnen zoveel voor verteller en luisteraar betekenen.
    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie en lieve portretserie, in al z'n facetten.
    Dank voor je bezoekje aan mijn blog en reactie. Ik ga nog even verder genieten van jouw blog.
    Groetjes, Mirthe

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een bijzondere ontmoeting met een kleurrijk persoon.
    Hij heeft een zacht en lief gezicht.

    lieve groetjes
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik wens hem een prachtige, fantastische, voorspoedige goeie reis....

    BeantwoordenVerwijderen
  23. een wat overjaarse hippie...

    maar een die het duidelijk naar zijn zin heeft

    prachtige foto's en dito tekst

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi portret van een bijzonder mens. Foto's en tekst zijn weer geweldig in evenwicht. Mooi Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ohhh wat een mooie eigenheid heeft deze man. Lijkt op de eerste foto wel alsof hij een punthoed op heeft :) Boomkruiper!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik dacht eerst dat het een persoon uit het programma Showroom was! Hij lijkt er een beetje op.
    Mooi bijzonder persoon, dat zie je gelijk.

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Uren zou je naar deze man kunnen luisteren. Reken er maar op dat hij wat mee heeft gemaakt.

    Love As Always
    di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Het is zeker niet het uiterlijk maar het innerlijke....
    Mooie, zachtaardige foto's
    Je kunt zoveel van mensen denken en zeggen.....
    Ik zeg;

    RESPECT

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een schooier...nou dat is dit zeker niet. Een bijzondere verschijning is het wel. Een mooie ontmoeting Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ontroerend blogje. Het zet aan tot overpeinzen. Dat we als mens veel te snel een oordeel klaar hebben. Ik zag zijn lange staart en dacht: OMG is dat zijn háár? Ja, so what, dacht ik daarna, maar de gedachte had ik al gedacht... De man heeft een zacht en open gezicht, en zijn kwetsbaarheid trof me eigenlijk nog het meest.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hij doet me denken aan een Nederlandse zanger, die zong ooit een lied wat meteen te binnen schoot toen ik je foto's zag.


    Je komt binnen en je stikt er in de rook en alles ruikt er muf.
    Want in de Poort is het asociaal en niet zo akelig duf.
    En het intellect viert hoogtij, men voelt zich interessant
    En om op te vallen zet men alle normen aan de kant.
    En de baas loopt rond met een trots gezicht en een ouderwetse sik.
    En iedereen is even gek en een van hen ben ik!

    En je zit er dicht opeen gepakt, je zweet je er kapot.
    Maar je vindt 't er gezellig ook al is alles even rot.
    En met zonnebril en lange haren zijn ze artistiek
    En niet door schilderkunst of dichtwerk of muziek.
    En als men vraagt hoe oud ze zijn, dan geven ze geen kik
    Nee, dan knijpen ze 'm allemaal en een van hen ben ik!

    En men praat er over de maatschappij en de zin van het leven
    En over 't nut van kerk en huisgezin, waar ze zelf toch geen barst om geven
    En 'n hele kleffe club van halve zachten spreekt ze tegen,
    Omdat men lalt over wat men zou willen en niet heeft gekregen.
    En daarom zijn ze zo opstandig en staan meteen in de fik
    Als iemand hen dan tegenspreekt en een van hen ben ik!

    Maar d'r zitten erbij met een goed verstand en akelig heldere kop.
    En alleen door hun kleding en overtuiging neemt men hen niet op,
    In de maatschappij van rijtjes-lopers, hoge-boordenslijmers,
    Waar alleen plaats is voor meewaaiers en eigenheimers.
    En de strooplikkers, die zijn tegen de vijftig vet, ongemakkelijk dik.
    Maar zij blijven mager van het denken en een van hen ben ik!

    Armand - Een van hen ben ik

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dit vind ik wel zo ontzettend gaaf!!!!
    wat eeng eweldgie man en wat een ervaring zal hij hebben en delen.
    Gewoon zichzelf zijn in al zijn facetten en zo eerlijk.
    Echt Dien, je doet me hier echt een enorm plezier mee.
    ik vind dit supermooi!!!!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥