One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












17-10-2013

18.10. Ik kan nooit zonder jou





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken





Zee is Leven,
Da’s zeker



Maar die blije jongen die het strand bijna alleen voor zichzelf heeft



Da’s ook leven: -)



Zóveel blijheid,



Ík heb daar een gedicht van gekregen van Alexandra
De hondenmama pur sang : -)
En ik zal het gedicht larderen
Met strandfoto’s genomen te Wissant: -)



Border Collie, my dog of sheep
It seems, you'll never get some sleep



Border Collie, mijn schapendrijver
't ontbreekt jou nooit aan spirit, noch aan ijver



Je constante gedrevenheid en werklust
Kan door geen brandweerkorps worden geblust.



Je bent geen porseleinen schouwgarnituur
Begrensd door seconde, minuut of uur



Je bent voor eeuwig het levendig toonbeeld,
Pleister op de wonde, zalf die alle pijn heelt



Je bent pure liefde, vriendschap en intelligentie
Een viervoeter, ontsproten uit een hogere dimensie.



Border Collies, troetelberen
We kunnen nog heel wat van jullie wijsheid leren



Verdraagzaamheid, eerlijkheid en trouw
Vaak zoek in menselijke relaties, man en vrouw



Bron van rijkdom aan diepzinnige levenskunst
Door menig mens ervaren...., doch met enige afgunst.



Bij moeilijke momenten, als 't een beetje minder gaat,
Stellen jullie een pracht van Border-Collie heldendaad



Jullie brengen 't zonnetje weer in ons leven
Weg met het onweer, grijze wolken weggedreven



Border Collies gekleurd in lilac, bruin, zwart of grijs,
Jullie brengen ons telkens weer naar 't aards paradijs.



Hypnotiserende, doordringende blik in amandelvormige ogen,
Ontvlammende kooltjes, glinsterend, nooit bedrogen



Spitse oren, wapperende haren, pluimstaarten in de wind


Trotserend ieder obstakel en hindernis gezwind.
Aan jullie deze geschreven woorden, eveneens door mezelf gezegd
Als dank aan al onze zo geliefde Border Collies



Jullie liefde is "stil, onvoorwaardelijk en oprecht".

geschreven door l.v.laerhoven



En ik kan dat alleen maar beamen,
Mijn vorige hondjes
Its, Gijs en Cuiza,



Ik zal ze nooit vergeten,
Maar het was van een héél ander soort als Ace,



Deze jongen is één brok dynamiet
Fantastisch hoe zijn levenslust bruist..



Wie een rondje wil boksen met hem….: -)



Het kan, hij kent het haast : -)
En kan ferme porren geven….
Wees gewaarschuwd : -)



Een gewaarschuwde webbie … is twee klappen waard,
Ace…. “hands up” :-)

xxx


46 opmerkingen:

  1. wat een mooie ode in woord en beeld
    een bokspartij met Ace haha, ik zie het zo gebeuren, ik verlies gegarandeerd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om op zo'n leeg strand te kunnen rennen en spelen, ik ruik de zee.
    Ace is overal gelukkig als er maar ruimte is. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke foto's. MAar ja, ik hou dan ook echt van zee en strand :) en wat een geluk, ik woon er zo dichtbij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi kan waarheid zijn, al zou het alleen maar mijn waarheid zijn.
    Ik kan hier van genieten, meebeleven en mee rennen aan zee.
    Gaaf Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ace's fokster mag haar handen dichtknijpen met zo'n baasje voor haar pup.
    Maar het baasje mag haar handen ook dichtknijpen met een hond als Ace.
    Heel mooie serie, Klaproos. Top!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach jan we hebben het allemaal goed getroffen met hondje baasje, fokster, het zou mooi zijn als alle honden,( dieren) hetzelfde lot ondergingen, dat zou me erg goed doen.
      mijn geluk met Ace kan niet op...

      Verwijderen
  6. Als je houdt van de zee is het er ook voor baasjes goed toeven..!
    Op naar een mooi weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie tekst en dito foto's Klappertjelief, dit is weer een logje geworden om U tegen te zeggen... net zoals jij U zei tegen deze heerlijke vakantie hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige ode aan de border collie? Jammer dat den onzen niet kan lezen, hij zou zo trots zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat!!!!! ka hij niet lezen?????
      nou zeg....

      whahahahaha jawel probeer maar binnen de kortste keren heeft hij het te pakken:-)

      Verwijderen
  9. En laat dat uitroepteken maar weg uit mijn vorige reactie en maak er maar een dik uitroepteken van !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen Klappertje,

    wat is het toch een lekker dier!!
    Een heerlijke hond en ik kan me voorstellen, dat je helemaal weg van hem bent.
    Met Ace in de buurt voor altijd voor altijd...

    Dat licht je leven op!!

    Dagdag Klappernootje...
    Fijn weekeinde met een dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jij weet het precies te omschrijven loutje,
      wat een heerlijke dropveter is het toch die ace:-)

      Verwijderen
  11. Wat een mooie ode aan de Border Collie!
    Ze zijn(bijna) net zo leuk als Aussies haha.
    Heerlijk zo het strand voor je alleen.
    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja de zee, zou ik ook niet willen missen, in de zomer kom ik bijna nooit op het strand, maar in deze tijd loop ik graag langs het water.
    Mooie fotoserie met je hond op het strand heerlijk. . .
    Fijne vrijdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Met opgeheven hand zit ik hier
    want
    wat een prachtige foto's,
    vooral de veren in het zand en de voetafdruk blijft mij bij,
    maar wie hier werkelijk mijn hart steelt
    is de hond. Schitterend is hij en een volleerd model ;-)
    alle goeds ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig wat een mooie ode aan Ace en zij soortgenoten.
    En die foto`s...een topmodel kan het niet beter !
    Een heel fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zijn soortgenoten....natuurlijk en nogmaals een heel fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  16. een mooie ode aan de Border Collie...

    met knappe foto's Roos

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig flappie!
    foto's tekst ace jij
    geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een rondje boksen niet, maar stoeien dan weer wel. Een genot om naar je foto's te kijken.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is bijna een speelfilm, Klaproos. Alleen op het strand met duizenden meeuwen.
    Prachtige foto's waar mijn hart van open gaan. Ik moet nodig weer eens naar zee.
    Dank je wel voor dit geweldige blogje.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldig gedicht met prachtige foto's.
    Iedere dag ben ik dankbaar voor mijn twee kanjers.

    lieve groetjes
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. maar zeker Petra, dat valt onder dezelfde noemer hé:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hier mag je wel zuinig op zijn een ode recht uit het hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heerlijk op het strand wandelen met de hond wat is dat lang geleden dat wij dat konden doen.
    En als ik deze serie zie mis ik het enorm maar het zit er ook voor Erica niet meer in wij gaan gewoon door met ander dingen en genieten wel van jou foto's.

    Rooske een heel fijn weekend en de groetjes + knuffel van Erica en Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik zou toch willen dat ik een hond als Ace was en liep, sprong, rende, duikelde, jubelde over dit strand :)) Een waar PARADIJS!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Klaproosje.
    pfff, wat mooi zeg allemaal.
    Een compliment voor de mooie foto's.
    En zeker ook een compliment voor de schrijfster van het gedicht.
    Echt heel mooi zo samen gebracht ,van woord en foto.
    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dag Dien!

    Zeg Ace is groot geworden zeg!!!!
    Toch nogal een zee van ruimte om te ravotten he!! Zalig moet dat zijn zo alleen met z'n tweed-jes!
    Ik ben niet ziek hoor maar het was die dag ziekendag!
    Komt van de scheurkalender!

    Wens je nog een fijne en gezellige vrijdag met Ace-ke! hihii
    Lieve groetjes annemarieke, x

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Allereerst ben ik het helemaal met je eens dat 'zee leven is'. Ieder jaar moet ik minimaal eenmaal naar zee, om er weer tegenaan te kunnen.
    En wat Ace betreft, ik zou helemaal niet met hem willen boksen. Wel 'gewoon' spelen, want hij is een geweldige speelkameraad.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig logje weer met heerlijke foto's en mooie woorden.
    Bij het zien van een dergelijke serie vind ik het altijd weer jammer dat de zee hier zo ver vandaan is ...
    Maak er een mooi weekend van, klaproosje.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gelardeerd met Ace, zon en zee en stukjes spek, zeg ik niet: neen

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Knappe reeks foto's van een mooie wandeling :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Geweldig lieve Dien zoals jij dit weer wet te combineren
    met de schitterendste foto's. Je eigen zinnen zijn ook niet te versmaden maar
    het gedicht zegt ook hele veel over deze geweldige hond. Bovendien is Ace
    een vriend uit duizenden xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Weer genoten van je prachtige foto's en teksten!
    Fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. ....wat een omgeving en voor mij herkenbare foto's...maar vooral een wonderbaarlijke Ace...Roosje, ik geniet van jullie...fijn weekend gewenst

    rené

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat hebben we een hoop voor op andere mensen wij die van dieren houden. Niets beter dan zo een hond om je op te peppen als t tegenzit. Wat een prachtige foto's en woorden en wat is t water daar blauw he? Ik heb zo een heimwee. We waren er dus 2 keer in juli en augustus maar dan heb je ook heel veel ruimte voor jezelf en je hond. De mensen zitten op een dotje bij elkaar en 300 meter verderop is het de rust. Heerlijke plek. Je moet echt nog bij Cap Blanc nez gaan wandelen.liefs en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtig! Doet me denken aan de schilderijen van Israëls . SChitterende foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Een prachtige ode aan de Bordercollie. Je fotoserie past er weer heel goed bij.
    Fijn dat jullie elkaar zo gevonden hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Juist, dat hebben de flatcoated retrievers en de border collies gemeen: een pluimstaart.
    Roosje: ik heb een idee.
    Onze hondjes moeten elkaar ontmoeten.
    Tijdens de herfstvakantie, volgende week. Wat denk je? Ga wel toestemming moeten vragen aan mijn jongste zoon, want het is zijn hond.
    Zie je dat zitten? Onze Vinyl houdt enorm van andere honden. En mensen. Zeker een honden liefhebster zoals jezelf.
    Laat je mij iets weten? Je hebt mij email adres.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥