One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












27-10-2013

28.10. Pompoenregatta 2013





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken





ondanks de regen en de wind,
lieten de rechtgeaarde pompoenvaarders zich niet uit het lood,



*KLIK info

lees boot slaan
en kwamen tóch in grote getale,
naar Lichtaart, Belgie



om aldaar te water gelaten te worden
dan wel naar het te waterlaten van de pompoenvaarders te kijken,



en een battle aan te gaan met de medepompoeners: -)
en dat gaat er hard aan toe,



geweldig wat deze gasten elk jaar weer doen,
een mooi kunstje,
wat je eigenlijk móet zien om mee te beleven: -)



awel, ik snap dat jullie met dit weer niet gaan,
dan ga ik wel voor jullie:-)



geweldig
wat een heerlijkheden trokken er weer aan ons voorbij,



wat een genot,
een superkomisch gezicht,



een vuil Janet maakt water,
en zinkt met zijn boot,
maar binnenkomen is binnenkomen met of zonder pompoen,



dus hoppa,
geen medelijden verwachten van de medevaarders,



hier is het ieder voor zich,



a pumpin for a pumpkin,



Het was “ gigantisch”



ik denk dat ik wel weet waar in vannacht van droom, : -)



van uitgeholde pumpkins,



en vuil janetten ,



en smurfen en wat te denken



van varende hollanders,pffffffffff



om van de duvelkes nog maar te zwijgen * hik*



tot volgend jaar jongens,dan zijn we er weer :-)



pompie de dompie

"proost"
met een pompoenbiertje
xxx


64 opmerkingen:

  1. Het is niet waar hé dat je er weer naar toe was! Eén keertje wil ik echt wel eens mee. Heb gezellig genoten van je pompoenfestival!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgend jaar is er wéér een nieuwe ronde Joke,
      zal ik een lijstje maken van mensen die meewillen,
      gaan we daar onze webbiedag houden :-)
      of misschien wel meedoen:-)
      bloggers te water: -)

      Verwijderen
  2. Oranje boven Roos...altijd feest hé...groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wha, wat leuk, wat een enthousiasme!
    supertof!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, je was er weer naar toe. Wat een feest. Wat een plezier. Schitterend om te zien. Heerlijk dat we mochten meegenieten door jouw foto's/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jawel, een feest elk jaar weer,
      wil het voor geen goud missen:-)

      Verwijderen
  5. Klaproos,

    Het was zo te zien net als de andere jaren weer een heus "Pom(poen)eus" feestje!

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jawel jeer, heerlijk om er weer te zijn:-)
      in levende lijve nóg leuker dan op foto:-)

      Verwijderen
  6. Het was geweldig! Ik heb er mee van genoten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n feestje kun je niet voorbij laten gaan Roosje, goed dat je er weer was.
    Laat je niet wegwaaien vandaag hé...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtig feest Roos, ik had er nog nooit van gehoord of iets van gezien.
    Leuke foto's van een geweldig feest zo te zien. Daar moeten wel enorme
    pompoenen voor gekweekt worden zeg. En uhhh werd er na afloop dan nog
    pompoensoep geserveerd?
    Fijne maandag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een pompoenevenement en wat een mooie serie foto's ook schoot jij er van... het plezier spat er van af, heerlijk om zien is dat. Bedankt Klappertjelief! En om een persiflage op het kurk van eertijds te maken: creatief met pompoen! *wink, big smile*. Fijne nieuwe dag en dito wek meid, hou je vast aan de takken van de bomen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaahha jawel gerda, misschien is dat wat voor jou om zo'n show op te zetten jij bent nog al creatief:-)

      xxx

      Verwijderen
  10. Dat is nog eens een ludieke manier om het water op te gaan. Gewoon met de pompoenboot :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De glaasjes-/bekertjes-dragers lijken mij studentikoze types Klaproos, is het van origine een studentenevenement?
    Zou toch wel leuk zijn als dit ook in Holland kan..... of zijn wij daar niet genoeg Belg voor?
    Het was voor mij weer -net al vorige jaren- genieten, wat een lol, het spat er letterlijk vanaf. Een schitterende serie!!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi jan, nee toch niet, ze waren wel zo uitgedost hé:-)
      iedereen mag mee doen ook zwarte pietjes:-)
      geen discriminatie hier, alleen maar plezier:-)

      Verwijderen
  12. Wat een feest...geweldig om mee te maken en naar te kijken :-)
    Bedankt voor deze vrolijke, natte log !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. het lijkt mij een heel leuk idee om dit met een stel bloggers te doen :"de blogger-pompoenrace" het klinkt in ieder geval wel. maarrrr het is een prachtig verslag dit is heerlijk meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha wat leuk! Nooit van gehoord en zeker nooit gezien!
    Ik wist niet eens dat ze konden drijven ;-)
    Geweldige foto's Dien, wat zullen jullie gelachen hebben om zoveel malligheid!
    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zet mijn brilleke maar eens goed, zoals die uitgeholde pompoen, want zo voek ik mij ook een beetje ...
    maar ik ga de race mee aan, langs het water, in de boot tussen bontgekleurde vogels ;-) en fruit,
    en ik zag deze week begint al goed, want wat Rose post is vriet goed ;-)

    ♥ ot: de Janet doet het hem hehe

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat grappig...nog nooit gezien of van
    gehoord, zo te zien een echt waterfeest...
    mooie opnames Dien en ik kan me voorstellen
    dat je ondanks de regen genoten hebt..

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Sorry Rose vr uw reactie: heb even mijn postje in concept moeten zetten ... ze is niet verloren hoor.
    Dank vr het begrip.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat lijkt me wel een heel leuk spektakel. Het begint al goed met je 2 eerste foto's, ware kunstwerken! Ik kom volgend jaar kijken (denk ik)!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wij hadden er 5, geen kanjers, maar oranje-mooi-blozend
    één aan de voordeur, één voor de soep,
    en de anderen mogen nog even verderleven.

    leuke reportage, lieve Dien,
    fijn weekend,
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie serie weer van dat bijzondere spektakel. Het zou niets voor mij zijn om daar aan mee te doen, maar om het te fotograferen lijkt me dan weer wel heel aardig.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk dat het spektakel gewoon gevierd is. Het is elk jaar een bijzonder feest. Tja pompoen.....dan denk ik toch eerder aan mijn overheerlijk soep ! Al zeg ik het zelf dat die overheerlijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahaha ja mussie, zo ken ik je, laat de soep niet van je bord fretsen hé:-)

      Verwijderen
  22. de pompoenregatta....

    wat een vrolijk feest..

    prachtig om zien Roos

    voor mij mogezn zae er een olympische discipline van maken

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Klaproosje.

    Wat een vrolijk blog heb je weer.
    Nog nooit gezien of van gehoord.
    Leuk is dit.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige foto's.
    Ik had er nog nooit van gehoord maar het ziet er heel bijzonder uit.

    lieve groet
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Van een vuiljanet heb ik nog nooit gehoord. Dus daar kan ik me even niets bij voorstellen.
    Maar het spektakel vond ik prachtig. En de rapportage deed de rest. Voila, een dag met klasse.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ga maar eens met maria praten plaatje, dan weet je het zo :-)

      Verwijderen
  26. Hiervoor is maar één woord: SCHITTEREND...!!!
    gr.
    Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Daar kun je een beste partij soep van maken Klapper. Mmmm, wat zal dat smaken. Lekker opeten terwijl zij in het water wegdrijven.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je kan allebei doen mario:-)
      kom maar op ik trakteer jullie :-)

      Verwijderen
  28. Dappere mensen, haha. Geweldig! En een goed gebruik van die enorme dingen, natuurlijk.
    Lijkt me inderdaad een feestelijke dag, waar je ook vanalles bij kunt doen ja zoals die pompoensoep (mmm), verkoop van pompoenen etc.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat was een gat in de markt geweest clemens jammer dat is niet opgepikt:-)

      Verwijderen
  29. Een hele happening daar in het noorden.
    Nog nooit op pompoenbier.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik dacht eerst dat je een grapje maakte met je Pompoenregatta,
    maar ze varen echt in die dingen!!!! Dit heb ik echt nog nooit gezien.
    Wat een kanjers van Pompoenen en........ wat een feest ;-)
    Hele fijne week alvast

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heerlijk verkleedfeestje! Dat had ik ook het afgelopen weekend...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hallo Klaproos
    Wat heb je er weer prachtbeelden gemaakt.
    Alle jaren zoek ik je daar maar begin maar in zo'n massa te zoeken naar iemand van wie je niet weet hoe die er uit ziet.Dat was een partij plezier in Kasterlee.Ik ben rond 4 huis al naar huis gereden daar ik met rugproblemen zat.Volgend jaar wil ik je echt vinden hoor en hoop je eindelijk eens te ontmoeten
    Groeten
    Marylou
    Marylou

    BeantwoordenVerwijderen
  33. ahhh ik stond aan de overkant:-)
    maar dat wist jij niet,
    ik heb j e tussen al die mensen niet gezien,
    jammer,
    volgend jaar beter hé,:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. superleuk dat jaarlijkse evenement. Tof dat je er weer verslag over uit brengt.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥